آخرین اخبار

چهارشنبه می‌توانست در سرگروه‌ها اکران شود نگارش چند فیلمنامه

11:01:50 1395/03/16


پیمان ناجی نویسنده فیلمنامه «چهارشنبه» به کارگردانی سروش محمدزاده که این روزها در گروه «هنر و تجربه» روی پرده است درباره روند پیوستن به گروه تولید این فیلم به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه در سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی نقشی را بازی کرده بودم، از همان زمان با یوسف وجدان‌دوست تهیه کننده «چهارشنبه» آشنا شدم.

وی ادامه داد: اردیبهشت سال ۹۳ با یوسف وجدان دوست و سروش محمدزاده یک جلسه داشتیم در این جلسه ایده فیلمنامه «چهارشنبه» توسط فرامرز وجدان دوست مطرح شد و در نهایت سروش محمدزاده از من خواست تا به عنوان فیلمنامه نویس در این پروژه حضور داشته باشم. بعد از مدتی جلسه ای برای پردازش ایده «چهارشنبه» با حضور سروش محمدزاده و یوسف وجدان دوست برگزار شد. در این جلسه متوجه شدم که نگاه «چهارشنبه» به مقوله اعدام و قصاص به گونه ای دیگر است. در این فیلم به اعدام از نگاه خانواده مقتول توجه شده است و این مساله بسیار جالبی به شمار می رود.

کارگردان فیلم کوتاه «شعور» بیان کرد: همین مساله سبب شد تا من تحقیقات میدانی این کار را برعهده گرفتم و سروش محمدزاده نیز روی قوانین مخصوص اعدام شروع به تحقیق کرد. در ادامه با چند کارشناس حقوقی آشنا شدیم که اطلاعات بسیاری در اختیار ما قرار دادند و در نهایت همه این تلاش ها تبدیل به فیلم «چهارشنبه» شد.

وی تاکید کرد: هرچند در طول فیلمبرداری تغییراتی در فیلمنامه انجام می شود که این مساله کاملا در سینما طبیعی به شمار می رود، اما در فیلمنامه «چهارشنبه» تغییرات چندانی اعمال نشد و شاید این تغییرات در حد چند دیالوگ در طول فیلمبرداری بود.

کارگردان فیلم کوتاه «عروسک» توضیح داد: گرچه «چهارشنبه» تنها فرصت نمایش در گروه سینمایی «هنر و تجربه» را به دست آورده است، اما تا امروز دست‌کم ۱۲ هزار نفر این فیلم را دیده اند و این شمار از بازدیدکنندگان خود یک تجربه موفق در گروه سینمایی «هنر و تجربه» به شمار می رود.

وی ادامه داد: قصه این فیلم و ساختار آن کاملا کلاسیک است و نمی توان آن را یک تجربه جدید در سینمای ایران دانست و اگر قرار بود این فیلم براساس قوانین اکران نمایش داده شود، می توانست در سرگروه های دیگر به نمایش درآید و در چنین شرایطی که شهاب حسینی بازیگر فیلم موفق به دریافت جایزه از جشنواره فیلم کن شده است، بی شک می توانستیم فروش بیشتری نسبت به فیلم هایی که در حال اکران است، داشته باشیم.

ناجی در پایان درباره دیگر فعالیت‌هایش اینگونه گفت: در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه ای هستم که در مرحله پژوهش قرار دارد. همچنین یک فیلمنامه نیمه بلند نوشته ام که بعد از تامین بودجه، آن را جلوی دوربین می برم. همچنین به تازگی طرح مستندی را ارائه کرده بودم که خوشبختانه مورد قبول واقع شد و به به زودی بودجه تولید آن فراهم می شود.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی