آخرین اخبار

اسطوره قهرمان تنها درباره سینمای کیمیایی منتشر شد

11:00:14 1395/03/04


علیرضا بهنام شاعر و مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: به تازگی کتاب گزیده و تحلیل اشعار شمس لنگرودی را به ناشر تحویل داده‌ام و قرار است این اثر تا چندی دیگر به چاپ برسد.

وی افزود: این کتاب حدود ۹۰ شعر از اشعار لنگرودی را از ابتدا تا امروز کارنامه شاعری‌اش در بر می‌گیرد که یک تحلیل ۲۰ و چند صفحه‌ای هم آن را همراهی می‌کند. این مطلب تحلیلی، درباره همان شعرهایی است که در این کتاب چاپ می شوند. این کتاب مجوز چاپ گرفته و قرار است توسط انتشارات سرزمین اهورایی به چاپ برسد.

این شاعر در ادامه گفت: به تازگی ۲ کتاب هم از من به چاپ رسیده‌اند. یکی از آن‌ها «اسطوره قهرمان تنها» نام دارد که عنوان فرعی‌اش، «نشانه‌ها و معنا در سینمای مسعود کیمیایی» است. این کتاب نگاهی نشانه شناختی به فیلم‌های دو دهه اخیر کیمیایی دارد و مطالبش، فارغ از قضاوت های مرسوم درباره آثار این کارگردان است.

بهنام گفت: در این کتاب، نوع سینمای کیمیایی را و همچنین نسبت آن را با نشانه‌های فرهنگی کشورمان بررسی کرده‌ام. به این ترتیب از آثار دهه ۷۰ او، «فریاد» و «اعتراض» و از آثار دهه ۸۰، «محاکمه در خیابان» و «جرم» را مورد بررسی قرار داده‌ام. این کتاب را انتشارات نصیرا با ۷۰ صفحه به چاپ رسانده است.

مترجم اشعار رابیندرانات تاگور گفت: کتاب دیگرم که به تازگی به چاپ رسیده، گزیده اشعار چارلز بوکوفسکی با عنوان «خوش شانس‌ها» است که نشر مروارید آن را به چاپ رسانده و حاصل گزینش من از ۱۸ دفتر شعر این شاعر است. این کتاب هم با ۱۰۰ صفحه به چاپ رسیده است.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی