آخرین اخبار

تعرض انسان‌ به زمین و آسمان برای صنعتی شدن مثل قدیم زندگی کنیم

11:01:48 1395/02/29


به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت های محیط زیستی هنرمندان بر مردم، گفت: هنرمندان زیادی در ایران در حوزه محیط زیست کار می کنند، هنرمندانی که با وجود کارشکنی ها و مانع تراشی هایی که سر راهشان وجود دارد به کار خود ادامه می دهند و تلاش می کنند محیط زیست را حفظ کنند. این فعالیت ها مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند محیط زیست را نجات دهد.

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم «سبز» افزود: جشنواره فیلم «سبز» از این جهت که به طور تخصصی به محیط زیست می پردازد، ارزشمند است. این جشنواره باید تلاش کند به مردم یادآور شود، روش های غلط زندگی شان را کنار بگذارند که کمتر به طبیعت و منابع طبیعی آسیب وارد شود.

کارگردان فیلم «مرهم» با بیان اینکه تکنولوژی به محیط زیست آسیب رسانده است، گفت: ولع انسان ها برای فناوری و صنعتی شدن باعث شده است به زمین و آسمان تعرض کنند و به منابع طبیعی آسیب برسانند، این تعرض ها تا جایی ادامه پیدا کرد که به جو هم صدمه زدند و روز به روز هوا را بیشتر آلوده ساختند.

داوودنژاد افزود: شاید بهتر است از تکنولوژی ها فاصله بگیریم و کمی به گذشته برگردیم و مثل قدیم ها زندگی کنیم.

این فیلمساز تصریح کرد: همان دورانی که همه کوچه ها و معابر پر از درخت بود و در محله ها صفا و سرسبزی وجود داشت. آدم وقتی نفس می کشید، اکسیژن را احساس می کرد اما حالا ریه های شهرها یا همان درخت ها را قطع می کنند و به جای آن ساختمان و برج می سازند.

وی با اشاره به ساختمان های بی هویتی که به آلوده کردن محیط زندگی منجر شده است، افزود: نتیجه زندگی مدرن این است که شیوه های غلط زیستی در ساختمان های بلند، طبیعت را آلوده کرد و به سلامتی انسان ها آسیب رساند.

داوودنژاد در پایان با اشاره به اهمیت هنر عنوان کرد: هنر می تواند ابزاری باشد که از طریق آموزش و آگاهی بخشی ما را به گذشته برگرداند و کاری کند که مثل قدیم ها بیشتر قدر آب و هوای سالم را بدانیم.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی