آخرین اخبار

نغمه ثمینی این روزها چه می‌کند؟

09:00:17 1395/02/28


نغمه ثمینی که این روزها سخت درگیر نوشتن فصل دوم سریال «شهرزاد» است، از اجرای دو کارناوال با دانشجویان تئاتر خبر داد و همچنین تأکید کرد که "من نویسنده فیلمنامه «و حتی یک کلمه هم نگفت» نیستم."

این فیلم‌نامه‌نویس و نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا، درباره تازه‌ترین فعالیت‌های نگارشی‌اش توضیح داد: مشغول نگارش بخش دوم «شهرزاد» هستم که طبیعتا زمان زیادی را می‌گیرد.

او ترجیح داد که فعلا جزئیات بیشتری درباره فصل دوم اعلام نکند اما در عین حال افزود: فصل دوم هم به شکلی ادامه اول است، البته می‌کوشیم از فصل اول گیراتر باشد و داستان را با شکل جذاب‌تری کامل کنیم که طبیعتا نوشتن‌اش آسان نیست اما به هر حال همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا به نتیجه خوبی برسیم.

ثمینی که در نگارش این فیلمنامه همچنان با حسن فتحی کارگردان «شهرزاد» همکاری دارد، افزود: تقریبا یک سوم فصل دوم نوشته شده است.

وی در ادامه درباره فعالیت‌هایش در عرصه فیلمنامه‌نویسی نیز توضیح داد: همراه با خانم مونا زندی‌حقیقی مشغول بازنویسی فیلمنامه «شنبه‌ای که گذشت» هستیم؛ کاری که چند سال پیش آن را نوشته‌ایم و حالا دوباره روی آن کار می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم. زیرا داستانش درباره موضوع اجتماعی بسیار مهمی است که حتما باید درباره آن صحبت شود.

ثمینی در ادامه درباره نگارش فیلمنامه «و حتی یک کلمه هم نگفت» که در خبرها اعلام شده توسط علی ژکان کارگردانی می‌شود، تأکید کرد: اخیرا خبرهایی خوانده‌ام که گویی نویسنده این کار من هستم اما چنین مطلبی درست نیست. گرچه نسخه اولیه این فیلمنامه را هفت سال پیش به درخواست آقای ژکان نوشتم اما ظاهرا این فیلمنامه بازنویسی‌های متعددی شده که من از آن بی‌خبرم و خودم هم تمایلی نداشتم تا شخصا آن را بازنویسی کنم. به همین دلیل به ایشان گفتم که هیچ اسمی از من نباشد چون بعد از این همه سال نه مناسبت تولید این اثر را می‌شناسم و نه تغییرات آن را می‌دانم و آقای ژکان هم قول دادند تا به این موضوع توجه داشته باشند اما شاید سهوا در خبرها اسم مرا به عنوان نویسنده اعلام کرده‌اند که آن را رد می‌کنم، چون هیچ نمی‌دانم در این مدت فیلمنامه چه تغییراتی کرده و ممکن است حتی پنج درصد آن هم شبیه سناریویی که هفت سال پیش نوشته بودم، نباشد.

این استاد دانشگاه درباره فعالیت‌هایش در حوزه تئاتر نیز توضیح داد:‌ طبق روال سال گذشته دو کارناوال نمایشی با دانشجویان هنرهای زیبا داریم که یکی از آن‌ها شامل آثار مونودرام با موضوع «انزوا» است و دیگری نیز کارناوالی درباره «تهران» است که برای اولین بار در قالب متونی اپیزودیک اجرا می‌شود، البته این دو کارناوال توسط دو گروه کاملا متفاوت اجرا خواهند شد.

ثمینی اضافه کرد: علاوه بر این‌ها نمایشنامه «زبان تمشک‌های وحشی» را در نوبت اجرا دارم که داستان سفری غیرمعمول و غیرطبیعی را روایت می‌کند و قرار است با کارگردانی شیوا مسعودی به صحنه برود.

به گزارش ایسنا، نغمه ثمینی با نگارش نمایشنامه‌هایی همچون «خواب در فنجان خالی»، «رازها و دروغ‌ها»، «شکلک»، «خانه»، «اینجا کجاست؟»، «اسب‌های آسمان خاکستر می‌بارند»، «ژولیوس سزار به روایت کابوس»،«هیولا خوانی» و... از جمله نمایشنامه‌نویسان مطرح معاصر است.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی