آخرین اخبار

نمایش فیلم محمدرضا اصلانی در بی‌ینال معماری تهران

09:00:35 1395/02/26


اثر محمدرضا اصلانی در دوسالانه معماری تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، فیلم «تهران هنر مفهومی» اثر محمدرضا اصلانی با حضور این کارگردان ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در «اولین دوسالانه معماری تهران» به‌نمایش درمی‌آید.

پرشیا قره‌گوزلو - مدیر بخش گفت‌وگوهای شهر و معماری این رویداد - درباره برگزاری این سلسله جلسات، گفت: فکر برگزاری این گفت‌وگوها از همان زمان شکل‌گیری دوسالانه مطرح شد. هدف ما برای طراحی این گفت‌وگوها این بود که رشته‌های دیگر را که به‌نوعی با معماری و شهرسازی درگیر هستند، به جامعه معماران معرفی کنیم. برگزاری نمایشگاه «شهر پس از نفت» بهانه‌ای شد تا زودتر از دوسالانه، این جلسات را آغاز کنیم. اولین جلسه با موضوع «اتوپیا و تصور آینده» 29 فروردین‌ماه در خانه گفتمان شهر و معماری برگزار شد.

او ادامه داد: در جلسه آینده نیز فیلم «تهران هنر مفهومی» به کارگردانی محمدرضا اصلانی را با حضور او نمایش و بررسی می‌کنیم. آقای اصلانی در جامعه فیلم‌سازان چهره بسیار شناخته‌شده‌ای است. دوسالانه معماری اگر محملی برای بیان موضوعات این‌چنینی و بین رشته‌ای شود، اتفاقات خوبی را در حوزه افزایش دانش در معماری و شهرسازی شاهد خواهیم بود.

قره‌گوزلو درباره انتخاب فیلم محمدرضا اصلانی، بیان کرد:‌ این، نمونه یک فیلم موفق است که درباره شهر تهران ساخته‌ شده است. در این فیلم، شهر به‌عنوان بستری برای هنر معرفی می‌شود. در این جلسه به‌جز اصلانی، کارگردان اثر که توضیح‌هایی را درباره فیلم ارائه خواهد کرد، غزال کرامتی و مجید منصور رضایی نیز توضیحاتی را درباره مفهوم متروپل ارائه خواهند داد.

مدیر بخش گفت‌وگوهای شهر و معماری درباره هدف از برگزاری این سلسله جلسات، اظهار کرد: هدف بلندمدت ما از برگزاری این نشست‌ها این است که ارتباط بین معماران، شهرسازان و دیگر افرادی درگیری در امور شهری را تقویت کنیم. البته موضوعات ما فقط به مباحث بین رشته‌ای محدود نمی‌شود و به‌شکل تخصصی معماری و شهرسازی را مورد توجه قرار می‌دهد. برنامه‌های آینده این سلسله جلسات و گفت‌وگوها هم درباره موضوع‌هایی چون معماری و شهر معاصر خواهد بود.

قره‌گوزلو همچنین گفت: ممکن است در ادامه، با مهمانان بین‌المللی هم در این جلسات گفت‌وگو داشته باشیم. پیش‌بینی ما این است که تا زمان برگزاری دوسالانه معماری تهران هردو هفته یکبار این جلسات تشکیل شود و امیدواریم با برگزاری این جلسات امکان برقراری و ایجاد گفتگو را میان جامعه معماران، شهرسازان و رشته‌های مرتبط تقویت کنیم.

«اولین دو سالانه معماری تهران» به دبیری حامد مظاهریان و به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شامل نمایشگاه‌های هنری، چیدمان،نمایشگاه‌های شهری، سمینار وکارگاه،از ۲۵ اردیبهشت تا آبان سال ۱۳۹۵ درخانه گفتمان شهر ومعماری (خانه وارطان) واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴ برگزارمی‌شود.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی