آخرین اخبار

آرزوی فرامرز قریبیان در شب فیلمنامه‌نویسان

09:00:34 1395/02/26


با تقدیر از مسعود احمدیان، فرزاد موتمن و گرامیداشت یاد ایرج کریمی پنجمین شب فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی تله سینما به نقل از (ایسنا)، این مراسم که شنبه شب در حیاط ساختمان شماره دو خانه‌ سینما برگزار شد، با شاهنامه‌خوانی ایراندخت غلامی به مناسب روز بزرگداشت فردوسی آغاز و با اجرای سروش صحت ادامه پیدا کرد.

فرهاد توحیدی به عنوان دبیر پنجمین شب فیلمنامه‌نویسان در سخنانی با اظهار امیدواری از اینکه سنت برگزاری این جشن ادامه پیدا کند گفت: امیدوارم روزی برسد بیشتر از 50 درصد سناریوهای ایران را فیلمنامه‌نویسان حرفه‌ای بنویسند.

بزرگداشت قاسم هاشمی نژاد نویسنده‌ی فقید بخش دیگر این مراسم بود که پس از پخش تصاویری از صحبت‌های احمدرضا احمدی درباره‌ی این نویسنده، فرامرز قریبیان در سخنانی اظهار کرد: کتاب «فیل در تاریکی» این نویسنده اولین کتاب پلیسی ای است که در ایران نوشته شده و لهجه‌های مختلفی داخل آن است. کاری که بسیار خوب نوشته شده و به همین دلیل نعمت حقیقی پس از سالها فیلم‌برداری تصمیم گرفت با این فیلمنامه رو به کارگردانی آورد.

وی افزود: اما متأسفانه به دلیل اختلاف با تلویزیون 15 دقیقه از این فیلم، فیلمبرداری نشده باقی ماند که بعدها توسط شخص دیگری به پایان رسید اما کار دیگری شد. هنوز هم دلم می‌خواهد این کتاب تبدیل به فیلم شود و دوست دارم خودم و یا شخص دیگری آن را بسازد.البته دیگر سن ام برای بازی در نقش داخل داستان مناسب نیست.

سعید عقیقی هم در سخنانی با بیان اینکه هاشمی نژاد نویسنده‌ی اولین داستان پلیسی به معنای کیفی است گفت: «فیل در تاریکی» داستانی است که دیگر پاورقی نبود و بارها می‌توان آن را خواند.

علی زرنگار به نمایندگی از خانواده‌ی این نویسنده‌ی فقید لوح یادبود را دریافت کرد و به همسر هاشمی‌نژاد که در مراسم حضور داشت اهدا کرد.

شب فیلم نامه نویسان سینما


تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی