آخرین اخبار

چند خبر کوتاه سینما و تئاتر

09:00:32 1395/02/25


اکران خصوصی فیلم داستانی «سهمیه» به نویسندگی تهیه کنندگی و کارگردانی اشکان درویشی فردا-شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه- با حضور عوامل و بازیگران و برخی از هنرمندان در مجموعه شهدای دزاشیب برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، فیلم «سهمیه» روز شنبه- 25 اردیبهشت ماه- از ساعت 19:30 الی 21 در سالن اصلی مجموعه شهدای دزاشیب به آدرس تجریش به سمت نیاوران، دزاشیب، خیابان عمار، خیابان مهر، مهر2 اکران خصوصی می شود. در این نمایش عوامل و بازیگران این فیلم کوتاه و تعدادی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون حضور دارند.

فیلم «سهمیه» که نگاهی اجتماعی به موضوع سهمیه خانواده و فرزندان شهدا و ایثارگران دارد، آبان ماه سال گذشته تولید شد و مراحل تدوین آن نیز یک ماه گذشته به پایان رسید.

فیلم کوتاه و داستانی «سهمیه» برای اولین بار به موضوع ذهنیت عمومی مردم نسبت به سهمیه فرزندان شهید در تحصیل و سایر امور زندگی‌شان می پردازد. این فیلم کوتاه همچنین نگاهی نقادانه به بازی هایی رایانه ای و موبایلی (کلش آف کلنز) دارد که در پس پرده خود مفاهیمی همچون جنگ و ستیز را القا می کنند و قهرمانی در عرصه زندگی را برتر از قهرمانی‌های خیالی و فضای مجازی می داند.

مهری آل آقا، ایمان صفا، آذین فولادوند، یوسف برزین، صدف اسپهبدی، هاوار قاسمی، کوروش فرجاد، هدی قطبی، آرزو تبرائی، مهزیار آزادی و آرتمیس گلبازیان بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

از جمله عوامل این فیلم کوتاه می‌توان به مدیر تصویر برداری: محمد ثریا، دستیار تصویر: وحید آجرلو، مدیر صدا برداری: زانیار کاکه خوانی، دستیار صدابردار: پژمان نقش بندی، دستیار کارگردان: سعید مشکوری، تدوین اصلاح رنگ و جلوه های ویژه: بهمن قهاری، موسیقی متن و آهنگساز: عاطفه عین علی، عکاس: هنگامه جعفر زاده، امور رایانه: شهنوش جنگروی، طراح چهره پردازی: ساناز شیری، طراح صحنه و لباس: باران سیبی، منشی صحنه: فاطمه صدیق و باران سیبی، امور هماهنگی: باران سیبی، مشاور پروژه و روابط عمومی: رکسانا قهقرایی و تشکر ویژه از: نسرین مقانلو و فرج الله گل سفیدی اشاره کرد.

با حضور فرهاد ناظرزاده کرمانی «دیوار برلین» افتتاح شد

نمایش«دیوار برلین» به نویسندگی و کارگردانی شایان افکاری شب گذشته(23 اردیبهشت ماه) با حضور فرهاد ناظر زاده کرمانی در تالار محراب افتتاح شد.

این اثر نمایشی به نویسندگی و کارگردانی شایان افکاری و طراحی حرکت علیرضا و محمدرضا شریفی شب گذشته بیست و سوم اردیبهشت ماه با سخنرانی فرهاد ناظر زاده کرمانی نویسنده و مدرس دانشگاه و جمعی از اهالی رسانه و هنرمندان افتتاح شد.

براساس این گزارش؛ ابراهیم گله دار زاده مدیر تالارمحراب در این مراسم گفت:« درحال بهتر کردن شرایط و سیستم تالار محراب برای گروه‌های نمایشی هستیم. در کوبه‌ای برای افتتاح نمایش‌های این تالار به معنای گشایش یک قصه جدید است که این بار توسط استاد ناظر زاده کوبیده می‌شود.»

فرهاد ناظر زاده کرمانی نیز گفت:« به عنوان یک مدرس تئاتر برایم جالب است تا ببینم که یک پرفورمنس تئاتر در قرن بیست و یک با چه مفهومی به روی صحنه می‌رود. این نمایش یک ویدئو،پرفورمنس و ارت است که افکاری درآن از موسیقی، ویدئو و حرکات موزون استفاده کرده است. »

او ادامه داد:« رشته تخصصی من پرفورمنس آرت است و از روی صحنه رفتن اثری با مضمون موسیقی، پرفورمنس و ویدئو لذت می‌برم.»

شایان افکاری نیز گفت:« این نمایش برای نخستین بار با این شکل در ایران به روی صحنه می‌رود و در ابتدا تصور نمی‌کردم بتوانم مجوز اجرای آن را بگیرم اما خوشحالم که با تغییر رویکردی که در دولت به وجود آمده با گفت وگو توانستیم این نمایش را به روی صحنه ببریم.البته گله‌دار زاده مدیر این تالار در اجرای این اثر کمک فراوانی داشت. »

نمایش«دیوار برلین» هر روز به استثنای روزهای شنبه ساعت 20:30 در سالن بزرگ تالار محراب بروی صحنه می‌رود.

علاقمندان برای تهیه بلیت‌های این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

«دیفونه»درحضور ابراهیم آبادی روی صحنه رفت

عصر پنجشنبه 23 اردیبهشت «دیفونه» در تماشاخانه پرویز فنی زاده در حضور ابراهیم آبادی به روی صحنه رفت.

«دیفونه» یک کمدی تلخ و روایت پسری است که پدر و مادر خود را در حین جنگ از دست می دهد و دچار اختلالات حرکتی است. اتفاقاتی که این پسر در نمایش رقم می زند موجب جذابیت این اثر شده است.

اجرای این نمایش از 23 اردیبهشت در مرکز آفرینش منشور هنر، تماشاخانه استاد پرویز فنی زاده آغاز شد.

عوامل این اثر عبارتند از:بازیگران: فرزین حاجیلو، پریسا سلمانی، سعید فرد، رسول احمدی، محمد هاشمی، ریحانه رضی

نویسنده و کارگردان : فرزین حاجیلو،مشاور: ابراهیم محمدی، دستیار : سهیل کمالی،برنامه ریز و هماهنگی : پریسا سلمانی

طراح گریم : سحر شمس،طراح صحنه و لباس : فرزین حاجیلو،عکاس : سارا رشیدی،منشی صحنه : اتیه اخوان،مدیر صحنه : میثم صارمی

نورو صدا : محمد عیوضی،گوینده رادیو و طراح پوستر و بروشور: فرزان کوثری،مدیر روابط عمومی و امور رسانه و سایت : فاطمه حیدری

ساخت دکور : زمانی . صیادی . رضا قلی پور،ساخت کلیپ : فرزین حاجیلو،تدوین و فیلمبرداری : حسین امیری

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی