آخرین اخبار

مسابقات قرآن روی آنتن می‌رود/ فلسفه، ادبیات و درام در رادیو

11:00:33 1395/02/23


به گزارش خبرگزاری مهر، یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران گفت: رادیو ایران با توجه به سیاستی که برای پوشش کیفی و کمی اتفاقات مذهبی و قرآنی دارد به مناسبت برگزاری سی و سومین مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران با همه توشه و توان خود در این مسابقات حاضر شده و غرفه رادیو ایران در مصلای امام خمینی (ه) تهران محل برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم برپا شده است.  

وی بیان کرد: نه تنها برخی برنامه ها به صورت کامل از محل برگزاری مسابقات تولید و پخش می شود بلکه رادیو ایران امسال سعی کرده اذان مغرب را با صدای قاریان بین المللی به طور زنده از محل مسابقات قرآنی پخش کند.

این مدیر گروه رادیویی ادامه داد: با توجه به تجربه موفق سال گذشته که سبب تقدیر ویژه از رادیو ایران به خاطر پوشش مناسب رسانه ای این اتفاق حاصل شد امسال نیز برنامه سازان رادیو ایران سعی دارند با برنامه سازی در حوزه های متنوع قرآنی، حداکثر بهره را در این مسابقات بین المللی ببرند. جدول پخش رادیو ایران در این مسابقات مشخص شده است و برخی برنامه ها به صورت کامل از محل برگزاری مسابقات تولید و پخش می شود.

گودرزی توضیح داد: برنامه های «والعصر» از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۱۵ با تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای محمد نصرآبادی به گفتگو با مهمانان بین المللی درباره فعالیت های قرآنی و گسترش دانش قرآن در میان مردم ومعرفی فعالیت های تازه خواهد پرداخت. «صداکن مرا» نیز ویژه برنامه اذان گاهی رادیو ایران با تهیه  کنندگی وحید بیات پخش می شود. «دور عاشقان» با اجرای مهدی طهماسبی و تهیه کنندگی حسین معصومی با بهره گرفتن از کارشناسان روحانی درباره تدبر در آیات قرآن کریم به بحث خواهد نشست ومستندهای کوتاهی از قاریان بین المللی پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: در برنامه های «به افق آفتاب»، «ایرانشهر»، «بشارت باران»، «کافه هنر» و فاصله های پخش به این رویداد مهم قرآنی پرداخته می شود.

شبکه رادیویی تهران مسابقات بین المللی قرآن کریم را پوشش می دهد

اخبار، تلاوت‌ها، برنامه ها و بخش هایی از سخنرانی‌های سی و سومین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم از ویژه برنامه «در پرتو قرآن» رادیو تهران پخش می شود. میثم کطائیان تهیه کننده برنامه با اعلام این خبر گفت: به منظور ترویج، توسعه و تعمیق بخشیدن به فعالیت های قرآنی سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از ویژه برنامه «در پرتو قرآن» به صورت زنده پوشش داده می شود.

وی بیان کرد: در این ویژه برنامه به همایش ها، مراسم و همچنین حاشیه ها پرداخته می شود. گفتگو با حافظان و قاریان جهان اسلام و داوران و همچنین شرکت کننده ها از دیگر بخش های در پرتو قرآن است که به همت گزارشگران و اجرای پژمان کریمی از رادیو تهران پخش خواهد شد. علاوه بر این هفتمین همایش بین المللی بانوان فعال قرآنی که ۲۶ اردیبهشت برگزار خواهد شد، پوشش داده می شود. از دیگر تدابیری که اندیشه شده است بازتاب نخستین دوره مسابقات بین الملی قرآن کریم ویژه روشندلان است که از این برنامه منعکس می شود.

 ویژه برنامه «در پرتو قرآن» از ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت به صورت مستقیم از محل برگزاری مسابقات در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ساعت ۱۷ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود. رقابت های مسابقات بین المللی قرآن کریم از روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در مصلی تهران برگزار می شود.

«فرزانگان» میزبان غلامحسین ابراهیمی دینانی می شود

برنامه فرزانگان رادیو فرهنگ پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت میزبان غلامحسین ابراهیمی دینانی، چهره ماندگار فلسفه خواهد بود.

این برنامه که به معرفی چهره های ماندگارعلمی و فرهنگی ایران اختصاص دارد، پنجشنبه ها ساعت ۲۱ با  اجرای محمود اسعدی استاد دانشگاه پخش می شود. غلامحسین ابراهیمی دینانی، چهره ماندگار فلسفه و استاد بازنشسته دانشگاه تهران، چهره نام آشنایی برای عموم و خصوصا علاقمندان حکمت و فلسفه است که این هفته در برنامه فرزانگان درباره زندگی، آثارش و دلایل دستاوردهای علمی و فلسفی خود صحبت می کند.

برنامه فرزانگان به تهیه کنندگی جعفر حسینی را از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۸۵ بشنوید.

«میراث» و «با درام نویسان معاصر ایران» در رادیو نمایش

به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نمایش جدید «میراث» روی آنتن رادیو نمایش می رود. «میراث» به قلم فاطمه حسن وند داستان پسری را روایت می کند که بر اثر تحولی درونی تصمیم می گیرد شاهنامه خطی پدربزرگش را به کتابخانه اش بازگرداند و ...در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون بهادر ابراهیمی، نورالدین جوادیان، احمد گنجی، کرامت رودساز و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداختند . «میراث» به تهیه کنندگی ژاله محمد علی، کارگردانی مهین فردنوا، صدابرداری رضا طاهری و افکت محمدرضا قبادی فر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۲:۱۵ از رادیو نمایش پخش می شود.

همچنین «با درام نویسان معاصر ایران» با هدف معرفی فعالیت های درام نویسان ایرانی در آیتم های گفتگو، نمایش رادیویی و شناخت بیشتر مخاطب از مقوله نمایش و نمایشنامه نویسی به صورت هفتگی در ۴ قسمت از رادیو نمایش پخش می شود. بخشی از برنامه «با درام نویسان معاصر ایران» به آثار هاله مشتاقی نیا نمایشنامه نویس معاصر ایرانی می پردازد.

در هر قسمت برنامه از بین چند اثر از یک نمایشنامه نویس یکی از آثار را انتخاب و سپس قرارهای گفتگو با نمایشنامه نویس گذاشته شده که با مشتاقی نیا درباره مقوله نمایشنامه نویسی بحث و گفتگو می شود. در بخشی دیگر، اثر منتخب به صورت نمایش رادیویی تنظیم شده که در آن هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می پردازند.

«با درام نویسان معاصر ایران» به نویسندگی و کارگردانی جواد پیشگر تهیه کنندگی محمود احمدی، صدابرداری علی حاجی نوروزی و افکت نرگس موسی پور در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است. این قسمت از برنامه ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵:۳۰ و ۲۱:۰۰ از رادیو نمایش پخش می شود.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی