آخرین اخبار

«فصل فراموشی فریبا» به جشنواره «سانفورد» آمریکا رفت

11:01:25 1395/02/22


به گزارش خبرنگار مهر، فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی در بخش مسابقه جشنواره «سانفورد» آمریکا پذیرفته شد که از پنجم تا دهم خرداد ماه در فلوریدا برگزار می شود.

«فصل فراموشی فریبا» در بخش مسابقه فیلم های بلند سینمایی این جشنواره با فیلم هایی از آمریکا، آلمان، آرژانتین و فرانسه رقابت می کند. این فیلم در فروردین امسال دو جایزه معتبر بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن را از جشنواره کویینز نیویورک و جایزه بهترین فیلم سینمایی را از جشنواره فیلم های مستقل (ARFF) برلین آلمان دریافت کرد و در جشنواره بین المللی تیبرون آمریکا جایزه بهترین بازیگر زن و نامزد جایزه بهترین کارگردانی شد.

رافعی درباره حضور «فصل فراموشی فریبا» در جشنواره های مختلف به خبرنگار مهر گفت: اگر به نام، تاریخچه و سیاست این جشنواره ها بنگریم علاقه برگزارکنندگان را به سینمای کلاسیک و سینمای داستانگو درمی یابیم تا به مسایل سیاسی و ایدئولوژیک.

وی همچنین گفت: همانطور که قبلا نیز گفته ام هدف من از حضور در جشنواره های بین المللی شناساندن فیلم و یافتن راهی برای اکران عمومی فیلم ها و کمک به رونق اقتصادی سینما است تا اینکه دریافت جایزه، مجسمه و گواهینامه های هنری باشد. اکنون هم سه پخش کننده آمریکایی برای اکران عمومی این فیلم در آمریکا درخواست خود را مطرح کرده اند و موسسه فیلمنگاران با نمایندگان آنها در حال گفتگو است.

 فیلم «فصل فراموشی فریبا» داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اكنون كه همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌های بیمارستان با وانت او کار کند.

پخش بین المللی این فیلم توسط عباس رافعی در موسسه فیلمنگاران انجام می پذیرد.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی