آخرین اخبار

نویسندگانی که بر روی نرگس آبیار تاثیر گذاشتند

09:02:31 1395/02/22


نرگس آبیار در نمایشگاه کتاب تهران از نویسندگان و شاعرانی که بر روی او تاثیر گذاشته‌اند و همچنین خاطرات کتاب‌خوانی‌اش گفت.

به گزارش بخش ادبیات و کتاب ایسنا، این نویسنده و کارگردان سینما سه‌شنبه (21 اردیبهشت) در برنامه «جهان کتاب من» سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب حضور یافت و از خاطرات خود با کتاب گفت.

او با اشاره به علاقه‌مندی به کتاب در دوران کودکی گفت: اولین کتابی که خواندم «گلفروش» نام داشت. از آنجا که در خانواده ما قصه‌گویی وجود داشت و افراد فامیل بخصوص پدرم خیلی به قصه‌گویی علاقه داشتند، بیشتر برای ما کتاب «هزار و یکشب» را می‌خواندند.

آبیار در ادامه اظهار کرد: پیش از رفتن به مدرسه چند کلمه از کتاب‌های قصه را بلد بودم و کلماتی را هم که نمی‌توانستم بخوانم، جمله قرینه می‌گذاشتم و به نتیجه می‌رسیدم. این گونه بود که کلمات جدید را یاد می‌گرفتم. البته خانواده از کتاب خواندن من راضی نبودند زیرا هنگام کتاب خواندن از عالم اطراف فاصله می‌گرفتم و توجه زیادی به آن‌ها نمی‌کردم.

او با اشاره به آشنایی با کتاب‌ «سینوهه» گفت: در دوران ابتدایی کتاب «سینوهه» را خواندم و پس از مدتی به عضویت کتابخانه مسجد محل درآمدم. در دوران نوجوانی با شاعران بزرگ ایرانی آشنا شدم و بعد از مدتی به نوشتن پرداختم.

این نویسنده درباره تاثیرپذیری از نویسندگان در نوشته‌های خود گفت: نویسندگانی همچون غلامحسین ساعدی، محمود دولت‌آبادی، محمدعلی جمالزاده و جلال آل احمد و شاعرانی همچون فروغ فرخزاد، سهراب سپهری و نیما یوشیج تاثیر فراوانی بر روی نوشته‌های من داشته‌اند.

کارگردان فیلم «شیار 143» و «نفس» درباره ورود خود به عرصه نویسندگی و فیلمنامه‌نویسی نیز گفت: به طور حرفه‌ای از سال 1375 به نوشتن پرداختم و سال 1378 اولین داستان من منتشر شد. تا به امروز 31 کتاب نوشته‌ام که «نفس» و «عروس آسمان» از جمله این کتاب‌ها هستند.

وی در ادامه بیان کرد: خیلی از آثار را دیدم و غبطه خوردم از اینکه نتوانسته‌ام از آن‌ها فیلمی بسازم. دوست دارم بتوانم یک روز آن داستان‌های خوب را به روی پرده سینما ببرم.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه‌روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی