آخرین اخبار

آغاز برنامه‌های فرهنگی چارسو از ۱۸ اردیبهشت/اول تئاتری‌ها می‌آیند

11:00:06 1395/02/12


به گزارش خبرگزاری مهر، نشست رسانه‌ای برنامه‌های هنری فصل بهار پردیس چارسو امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور اشکان خطیبی مدیر هنری پردیس چارسو، بابک چمن‌آرا مدیر مرکز موسیقی بتهوون و عباس غفاری در سالن شماره ۲ پردیس چارسو برگزار شد.

در این نشست رسانه‌ای اشکان خطیبی با تشریح برنامه‌های پردیس چارسو گفت: برنامه‌های فرهنگی پردیس چارسو از ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز می شود و نخستین برنامه پاتوق فرهنگی چارسو «شنبه های نمایشنامه خوانی» است که در فصل بهار به آثار «مارتین مک دونا» اختصاص دارد و در اولین برنامه آن نمایشنامه «ستوان اینیمشور» به کارگردانی حسن معجونی و توسط گروه «لیو» خوانده می شود.

خطیبی ادامه داد: اولین افرادی که در مسیر همراه ما خواهند بود حسن معجونی و حمیدرضا آذرنگ خواهند بود. البته ما تنها به برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی محدود نخواهیم بود و آن را به قصه‌خوانی و شعرخوانی هم گسترش می‌دهیم.

مدیر هنری پردیس چارسو بیان کرد: برنامه بعدی ما «شنبه‌های فیلم تئاتر» است که با پخش و بررسی سه اثر از سه کارگردان بزرگ تئاتر ایران از ۲۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. در اولین برنامه فصل بهار فیلم نمایش «بازی استرینبرگ» اثر زنده یاد حمید سمندریان روی پرده می رود. بعد از آن «کارنامه بندار بیدخش» اثر  بهرام بیضایی است و در ادامه «عروسی خون» به کارگردانی علی رفیعی روی پرده می رود.

خطیبی در مورد سایر برنامه‌های پردیس چارسو نیز بیان کرد: سینما تک پردیس به زودی کار خود را آغاز می‌کند و قرار است تعدادی از فیلم های روز و دهه ۵۰ سینمای جهان را اکران کنیم.

وی افزود: برنامه‌های موسیقی‌های محیطی نیز قبل از ماه رمضان کار خود را شروع می‌کند. پیش از این ۳۰ گروه موسیقی محیطی در این مکان برنامه‌های موفقی را اجرا کرده بودند که بنا به دلایلی متوقف شده بود.

عباس غفاری یکی از اعضای برگزارکننده این برنامه‌ها نیز با بیان مطالبی گفت: تمام برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی و پخش فیلم تئاترها ساعت ۱۹:۳۰ خواهند بود. در برگزاری برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی نادر برهانی مرند، رضا گوران و اصغر دشتی نیز ما را همراهی خواهند کرد.

بابک چمن آرا مدیر مرکز موسیقی بتهوون نیز در این نشست از برپایی جشن‌های فصلی پردیس چارسو خبر داد و گفت: قرار است در هر فصل بنا به مناسبت‌ها یک نفر را  انتخاب و جشنی برای او برپا می‌کنیم.

بلیت جلسات نمایشنامه خوانی و نمایش فیلم تئاترها در پردیس چارسو به مبلغ ۱۰ هزار تومان عرضه می شود.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی