آخرین اخبار

اما استون در صدر فهرست ارزشمندترین بازیگران سینمای جهان

10:19:39 1392/10/11


نشریه معتبر فوربس در حالی فهرست ارزشمندترین بازیگران سال 2013 سینمای جهان را منتشر کرد که نام چهار بازیگر زن در رتبه‌های ابتدایی این فهرست دیده می‌شود.

 

 نشریه فوربس فهرستی از بازیگرانی را منتشر کرده که در سال اخیر بیشترین سود را برای فیلم‌هایی که در آنها ایفای نقش کردند به ارمغان آوردند که «اما استون» در رتبه اول دیده می‌شود.

 

«اما استون»، بازیگر سرشناس هالیوود به ازای هر یک دلار دریافتی به عنوان دستمزد، 80 دلار را به جیب تهیه‌کنندگان هالیوودی سرازیر کرد تا عنوان ارزشمندترین و یا به بیان دیگر پولسازترین بازیگر سال 2013 سینمای چهان را از آن خود کند.

 

«میلا کونیس»، دیگر بازیگر زن هالیوودی که در دو سال اخیر در فیلم‌های پرفروشی چون «تد» و «اوز بزرگ و قدرتمند» نقش‌آفرینی کرده نیز با بازگشت سرمایه 68.7 دلاری به ازای هر دلار دریافتی در مکان دوم قرار دارد.

 

پس از «جنیفر لاورنس»، بازیگر فیلم‌های «بازی‌های بقا» که در مکان سوم این فهرست است، مکان چهارم ارزشمندترین بازیگران سال 2013 نیز به یک زن رسید؛ «ناتالی پورتمن» که اخیرا در فیلم «ثور: دنیای تاریک» ایفای نقش کرده، بالاتر از «دواین جاسون» ملقب به «راک» - بازیگر مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» قرار گرفته است. «پورتمن» به ازای هر دلار دستمزد دریافتی 31.3 دلار سودآوری داشته است.

 

اگرچه چهار بازیگر زن در رتبه‌های ابتدایی فهرست فوربس قرار گرفته‌اند، اما بازیگران مرد بیشترین دستمزدها را دریافت می‌کنند. بطوری که در حال حاضر «رابرت داونی جونیور»، «چانینگ تاتوم» و «هیو جکمن» به ترتیب با 75، 60 و 55 میلیون دلار پردرآمدترین بازیگران جهان معرفی هستند.

 

بنابر اعلام نشریه فوربس، در حال حاضر «آنجلینا جولی» با 33 میلیون دلار پردرآمدرین بازیگر زن محسوب می‌شود که در میان پردرآمدترین‌ بازیگران مرد و زن هالیوود در مکان دهم جای گرفته است.

 

«دنیل کریگ» بازیگر مجموعه فیلم «007» نیز در فهرست دهگانه ارزشمندترین بازیگران سینما در سال 2013 در مکان ششم قرار دارد که به ازای هر دلار دریافتی 25.6 دلار سودآورری داشته است.

 

در این فهرست بازیگران مطرحی چون «راسل کرو»، «کریستین استوارت»، «رابرت پتینسون» و «تیلور لاتنر» به ترتیب در جایگاههای هفتم تا دهم قرار گرفتند.

 

همچنین «آدام سندلر»، کمدین معروف آمریکایی با بازگشت تنها 3.4 دلار به ازای هر دلار دستمزد دریافتی به عنوان کم‌ارزش‌ترین ستاره هالیوودی معرفی شد.



.

ایسنا

عناوین تصادفی