آخرین اخبار

شکست سامورایی های 47 رونین

10:10:38 1392/10/11


ا توجه به فروش ناموفق فیلم "47 رونین" با بازی کیانوریوز، به نظر می رسد این فیلم ضرر قابل توجهی روی دست کمپانی سازنده اش یعنی یونیورسال بگذارد.

 با توجه به فروش ناموفق این فیلم به نظر می رسد این کمپانی کار ساخت فیلم های سامورایی برای سال آینده را به حال تعلیق درآورد.

به نظر می‌رسد فیلم "47 رونین" اولین تجربه کارگردانی کارل رینچ قادر نباشد هزینه 175 میلیون دلاری را که برای ساختش خرج شده به کمپانی سازنده‌اش بازگرداند، زیرا این فیلم در باکس آفیس شب کریسمس خیلی دور از انتظار ظاهر شد و همین شروع ناموفق را در اوایل این ماه در ژاپن نیز تجربه کرد.

این فیلم می تواند دومین فیلم پرهزینه ناامیدکننده سال پس از "تکاور تنها" ساخته کمپانی دیسنی نام بگیرد که با بودجه 190 میلیون دلاری ساخته شد و در گیشه موفق ظاهر نشد.

یونیورسال از پیش می دانست این حماسه سامورایی با بازی کیانو ریوز، دچار دردسر می شود و سال پیش جلوی اکران این فیلم را گرفت. یونیورسال اکنون در حال پشت سر گذاشتن سودآورترین سال در تاریخ خود است و با فیلم هایی چون "من نفرت انگیز 2" و "سریع و خشن 6" سود فراوانی کسب کرده است.

"47 رونین" برای اکران در نوامبر 2012 آماده شده بود اما زمان اکران آن 2 بار به تعویق افتاد و سرانجام برای روز کریسمس انتخاب شد.

این فیلم با فروش 10.7 میلیون دلاری در دو روز اول نمایش در آمریکا، به نظر می رسد فیلمی باشد که موجب ناامیدی یونیورسال شود، زیرا اکنون در جایگاه هشتم باکس آفیس آمریکا جای گرفته است. این فیلم درباره گروهی از سامورایی ها در اوایل قرن هجدهم ژاپن است و انتظار می رود در پنج روز اول نمایشش به فروشی 21 میلیون دلاری دست یابد و در نهایت به فروش 50 تا 65 میلیون دلار برسد.

فیلم "47 رونین" در بازار جهانی نیز تا کنون در 22 کشور به نمایش درآمده و در مجموع 12.8 میلیون دلار فروش کرده که بیش از نیمی از این فروش از بازار ژاپن، سنگاپور و مالزی کسب شده است. این فیلم تا فردا یکشنبه در همه 29 کشور در نظر گرفته شده نمایشش را آغاز می کند.   

این فیلم اواسط آبان در ژاپن اکران شد و با شروعی ناامیدکننده در اولین آخرهفته نمایشش (شنبه-یکشنبه) تنها یک میلیون و 300 هزار دلار فروش کرد.

کیانو ریوز در این فیلم در کنار شماری از بازیگران ژاپنی از جمله رینکو کیکوچی و تادانوبو آسانو بازی کرده است. بازیگر مطرح مجموعه فیلم‌های "ماتریکس" در این فیلم نقش جنگجویی نیمه ژاپنی- انگلیسی را ایفا می کند که همراه 48 سامورایی دیگر قصد انتقام گرفتن از شوگان ظالم را دارند.



.

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی