آخرین اخبار

مشغول بازنویسی نهایی«حلزون» هستم/ آغاز اکران «خواب است پروانه»

11:00:21 1395/02/04


مزدک میرعابدینی که فیلمی به نام «حلزون» را در دست تولید دارد درباره روند ساخت آن به خبرنگار مهر گفت: حدود پنج سال پیش شروع به نگارش فیلمنامه «حلزون» کردم ولی روند نگارش آن با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود. این اثر ابتدا «مسکن آناناس» نام داشت، اما با اضافه شدن تجربیات خودم از تولید فیلم در ایران به این فیلمنامه، در نهایت اسم «حلزون» را برای آن انتخاب کردم.

وی افزود: فیلم «حلزون» به تهیه کنندگی محمد احمدی و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته خواهد شد. من و تیم همکارم پیش از شروع سال جدید، پیش تولید این فیلم را آغاز کردیم، اما متاسفانه بنیاد فارابی به مشکل مالی پیدا کرد و شروع کار به سال جدید موکول شد و من نیز از این فرصت استفاده کرده و مشغول بازنویسی‌ نهایی فیلمنامه و انتخاب بازیگر در ذهن خودم، هستم.

این بازیگر و کارگردان سینما ادامه داد: «حلزون» داستان یک بازیگر را روایت می‌کند که در آستانه پدر شدن است و می‌خواهد برای اینکه در جامعه سینمایی هویت و نقش واقعی خود را پیدا کند به حوزه‌هایی غیر از بازیگری هم در حوزه سینما روی بیاورد. یکی از دغدغه‌های من در سینما در هم آمیختگی واقعیت و فضای خیالی و قصه است و همین مساله در فیلمنامه «حلزون» به تمامی معنا نمود پیدا کرده است.

میرعابدینی ادامه داد: برای اینکه فیلم «حلزون» شبیه دیگر فیلم‌های سینمایی نشود سعی می کنم تا جایی که امکان دارد در حین ساخت آن هیچ فیلمی نبینم.

بازیگر فیلم «بدرود بغداد» همچنین با اشاره به فیلمنامه دیگری از خود، اظهار کرد: در حدود ۱۰ سال پیش فیلمنامه‌ای با عنوان «رقص پا» نوشتم که درباره زندگی یک بوکسور بود و قرار بود خودم نقش اول آن را بازی کنم. تاکنون کارگردان‌های بسیاری قصد ساخت این فیلمنامه را داشتند که متاسفانه نشد و من نیز در طول این سال‌ها مدام این کار را بازنویسی و اصلاح کردم. فیلم «حلزون» در اصل داستان ساخته نشدن فیلم «رقص پا» است.

میرعابدینی همچنین به اکران فیلم «خواب است پروانه» به کارگردانی وی پس از گذشت هفت سال از زمان تولید آن اشاره کرد و گفت: ساعت ۲۰، شنبه ۱۸ اردیبهشت آیین افتتاح این فیلم در موزه سینما برپا می‌شود. بسیار خوشحالم که توسط گروه سینمایی «هنر و تجربه» و با زحمات امیرحسین علم الهدی این فیلم بالاخره رنگ اکران به خود می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تیم اجرایی این گروه سینمایی بسیار قوی است و هرچند که علم الهدی خود نظرش بر این است که کار با ۱۰ درصد خطا پیش رفته، اما در کل دیدن این فیلم‌ها یک کارگاه آموزشی است برای علاقه‌مندانی که عطش فیلمسازی دارند.

کارگردان فیلم «مسافرکش» در پایان گفت: «خواب است پروانه» در سال ۱۳۸۸ ساخته شد. پس از این فیلم من در «بدرود بغداد» به کارگردانی مهدی نادری بازی کردم. همچنین به ساخت فیلم مستند روی آورده و هم‌زمان تدریس در کارگاه خصوصی خودم را نیز آغاز کردم که به ساخت چند تئاتر منجر شد. در ادامه نیز در فیلم‌های «اکباتان» ساخته مهرشاد کارخانی و «همه چیز برای فروش» امیرحسین ثقفی نیز بازی کردم.

«خواب است پروانه» داستان دکتر علی زمانی روانکاو است که هر سه ماه یکبار جلسات خود را با دوربین ضبط می‌کند تا از میان مراجعان جدیدش یک نفر را برای ادامه روند درمان انتخاب کند، اما این بار برای انتخاب فرد دلخواه به مشکل بر می‌خورد.

این فیلم با مدت زمان ۶۴ دقیقه به بررسی رابطه روانکاو و مریض می پردازد که در مواقعی ممکن است جایشان با یکدیگر عوض شود. محمد احمدی تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد.

مهران احمدی، فروغ قجابگلی، ساناز بیان، ساناز قطب، شقایق احمدی، مسعود مطلوبی، رضا مرتضوی، نسترن پیكانو و مزدک میرعابدینی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی