آخرین اخبار

برگزاری همایشی با موضوع اكران فیلم خارجی در ایران

11:00:18 1395/02/04


به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با برگزاری سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر همایش «اكران فیلم خارجی: فرصت‌ها و تهدیدها برای سینمای ملی» روز یكشنبه ۵ اردیبهشت ١٣٩٥ در دانشكده سینما و تئاتر دانشگاه هنر برگزار خواهد شد.

این همایش با حضور حسام الدین آشنا، حجت الله ایوبی، محمدرضا جعفری جلوه و مرتضی كاظمی برگزار می شود و سید رضا میركریمی مدیرعامل خانه سینما و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر نیز در همایش حضور خواهد یافت.

سرگئی كاپتریف استاد سینما از روسیه و اوزگو پازن استاد سینما از تركیه از جمله سخنرانان این همایش هستند.

در این همایش برای نخستین بار مدیران فرهنگی و سینمایی، نمایندگان صنوف سینما و استادان داخلی و خارجی به بحث و تبادل نظر در زمینه موضوع اكران فیلم خارجی در سینمای ملی كشورها پرداخته و ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن را مورد تحلیل قرار می دهند.  

این همایش ساعت ٩:٣٠ صبح در تالار شهید فلاحت پور دانشكده سینما و تئاتر آغاز به كار خواهد كرد. دبیر علمی شهاب اسفندیاری عضو هیات علمی و مدیر گروه سینما در دانشگاه هنر است.

در مراسم افتتاحیه حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس مركز بررسی های استراتژیك، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی،  محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبكه دو و معاون سابق سینمایی، مرتضی كاظمی مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید رضا میركریمی مدیرعامل خانه سینما و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر حضور خواهند داشت.  

از نمایندگان صنوف مختلف سینمایی نیز دعوت شده تا در این همایش به طور رسمی به بیان دیدگاه صنف خود در این موضوع بپردازند. بر این اساس علیرضا داوود نژاد به نمایندگی از شورای عالی تهیه كنندگان، محمدعلی سجادی به نمایندگی از كانون كارگردانان‏، علی سرتیپی به نمایندگی از پخش كنندگان سینما و رضا سعیدی پور (مدیر سینما آزادی) در نشست صنوف سینمایی شركت خواهند كرد. جعفر صانعی مقدم نیز در این همایش به ارائه محورهای یك بسته سیاستی پیشنهادی خواهد پرداخت كه حاصل مصاحبه و گفتگوی وی با چهره ها و كارشناسان مختلف سینمایی است.

در این همایش همچنین نتایج بررسی وضعیت اقتصادی و سیاست های سینمایی ١٠ كشور مختلف كه توسط گروهی از دانشجویان كارشناسی ارشد سینما انجام شده است به صورت پوستر اینفوگرافی برای شركت‌كنندگان به نمایش درخواهد آمد. در نشست بعد از ظهر (ساعت ١٤) نیز سرگئی كاپتریف استاد سینما از روسیه و اوزگو پازن استاد سینما از تركیه در مورد سیاست های سینمایی در این دو كشور سخنرانی خواهند كرد.

محورهای این همایش به این شرح است: نقش اكران فیلم خارجی در اقتصاد سینمای ملی»، پیامدهای فرهنگی و اجتماعی اكران فیلم خارجی، شباهت ها و تفاوت های اكران فیلم خارجی در سینما و نمایش آن در تلویزیون و شبكه نمایش خانگی، سیاست های فرهنگی كشورهای مختلف در اكران فیلم خارجی و نتایج آن، اولویت ها در انتخاب فیلم خارجی برای اكران، ظرفیت های بازار سینمای ایران برای اكران فیلم خارجی، نقش اكران فیلم خارجی بر بازار زیر زمینی قاچاق فیلم، اكران فیلم خارجی و مساله ممیزی، اكران فیلم خارجی و ارتباطات و مبادلات جهانی سینمای ایران.

دانشكده سینما و تئاتر در خیابان مفتح جنوبی، جنب ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان ورزنده پلاك ١٣ واقع است. ورود به این همایش برای همه پژوهشگران، فعالان عرصه سینما و دانشجویان آزاد است.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی