آخرین اخبار

هابیت ها به ثروت 400 میلیون دلاری دست یافتند

00:59:17 1392/10/04


فروش فیلم "هابیت" با اکران قابل قبول آخر هفته‌اش در سینماهای جهان، از مرز 400 میلیون دلار گذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از د رپ، فیلم "هابیت: نابودی اسماگ" با فروش غیرمنتظره 96 میلیون دلاری در بازارهای جهانی، مرز فروش بین‌المللی 400 میلیون دلار را پشت سر گذاشت.

این فیلم که دومین قسمت از سه‌گانه "هابیت" که مقدمه‌ای بر "ارباب حلقه‌ها" ساخته پیتر جکسون است، موفق شد با کمپانی برادران وارنر که توزیع‌کننده بین المللی‌اش است، رکوردشکن شود. این فیلم موفق شد رکورد اولین هفته نمایش تمام فیلم های تاریخ در روسیه را با فروش 18.8 میلیون دلاری بشکند. فروش جهانی فیلم در حال حاضر به رقم 403.8 میلیون دلار رسیده است.

این فیلم که در آلمان در 1462 سالن به نمایش درآمده، همچنان در رتبه اول است و 14.1 میلیون دلار به فروش قبلی خود اضافه کرد و به رقم 38.7 میلیون دلار رسید. "هابیت" در کشورهای بریتانیا، فرانسه و اسپانیا نیز رتبه اول خود را حفظ کرد و بیش از 70 میلیون دلار در این کشورها فروش داشت.

این در حالی است که با توجه به فروش این قسمت در دو روز اول اکرانش در آمریکا پیش بینی شده بود که "هابیت: نابودی اسماگ" نمی تواند به فروش اولین قسمت این مجموعه یعنی "هابیت: سفری غیرمنتظره" نزدیک شود.

نظر کارشناسان این بود که این فیلم دوم نیز در آمریکا از نظر فروش در رتبه اول قرار خواهد گرفت، اما نمی تواند به مرز قسمت اول برسد. قسمت اول این مجموعه در آمریکا 84.6 میلیون دلار فروش کرد.

"هابیت: نابودی اسماگ" که بر اساس رمان فانتزی جی آر آر تالکین که در سال 1937 منتشر شد ساخته شده است از مارتین فریمن در نقش هابیت بیلبو بگینز استفاده می کند که با گروهی از آدم کوتوله ها سفر می کند تا با اسماگ اژدها روبرو شود (با صداگذاری بندیکت کامبربچ). اونجلین لیلی، اورلاندو بلوم، لی پیس و لوک اوانز نیز در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

این فیلم در 49 کشور خارجی همزمان به نمایش درآمده که فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا، مکزیک، برزیل و مکزیک از جمله آنها هستند.

فیلم "یخ زده" ساخته دیسنی با اختلاف بسیار، در عین حال با فروشی خوب در رتبه دوم قرار گرفت. این فیلم انیمیشن خانوادگی 35.1 میلیون دلار در بازارهای خارجی فروش داشت و فروش کلی خارجی اش را به 152 میلیون دلار و همچنین فروش کلی بین المللی اش را به 344 میلیون دلار رساند. دیسنی همچنین خبرهای خوب دیگری نیز برای فیلم "یخ زده" دریافت و اعلام کرد موفق به کسب اجازه اکران فیلم در چین نیز شده است و این انیمیشن را در ماه های ژانویه یا فوریه 2014 در چین اکران می کند.

کمپانی پارامونت نیز فیلم "گوینده 2: افسانه ادامه پیدا می کند" را در هفت بازار خارجی اکران کرد و مبلغ 13.4 میلیون دلار درآمد به دست آورد. این بیش از دو برابر فروشی است که فیلم اول این مجموعه در سال 1994 در بازارهای خارجی به دست آورده بود. بازارهای اصلی فروش این فیلم کشورهای بریتانیا با فروش 7.4 میلیون دلار و استرالیا با فروش 5.2 میلیون دلار بودند.

 



.

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی