آخرین اخبار

از کارگاه بازیگری کیانیان تا اجرای 82 نمایش در تهران

09:00:05 1395/01/21


نمایش فیلم «دوران عاشقی» رئیسیان در دانشگاهی در آمریکا، اعلام اسامی داوران بخش داستانی جشنواره فیلم سما، تعطیلی نمایش‌های تئاترشهر در روز یکشنبه، برپایی کارگاه بازیگری رضا کیانیان و اجرای 82 نمایش در تهران از جمله خبرهای بیستمین روز از فروردین‌ماه هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، فیلم «دوران عاشقی»، آخرین ساخته‌ی علیرضا رئیسیان در ادامه‌ی حضور بین‌المللی خود، 13 اردیبهشت، در سالن آمفی تئاتر دانشگاه «یو.سی.ال.اِی» (UCLA) به نمایش در می‌آید.

همچنین «چهارشنبه 19 اردیبهشت»، «ناهید»، «احتمال باران اسیدی» و «بهمن» از جمله فیلم‌هایی‌اند که در کنار «دوران عاشقی» از میان برگزیدگان یک سال سینمای ایران انتخاب شده‌اند و در این برنامه به نمایش درمی‌آیند.

بنابر اعلام بخش بین‌الملل «مؤسسه‌ی رسانه‌های تصویری» این فیلم در آذرماه سال گذشته در ادامه‌ی اکران‌های خارجی خود، در مرکز فرهنگی جین سیسکل دانشگاه شیکاگو در امریکا به نمایش درآمد و مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

دوران عاشقی که از بازیگرانی همچون لیلا حاتمی، شهاب حسینی، فرهاد اصلانی، بیتا فرهی و مینا وحید بهره می‌برد، پیش از این در جشنواره‌های مختلف جهانی از جمله جشنواره‌ی مونترال کانادا حضور داشته‌ و در ایالت‌های مختلف امریکا، کانادا و استرالیا نیز همانند ایران شاهد استقبال مخاطبان بود.

این فیلم که در سی‌و‌سومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر حضور داشت،‌ نامزد کسب 10 جایزه اصلی این جشنواره شد که از آن میان دو سیمرغ بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلمنامه را به خود اختصاص داد.

داوران بخش داستانی جشنواره‌ی فیلم کوتاه «سما» معرفی شدند

اعضای هیات داوری دومین جشنواره‌ی فیلم کوتاه «سما» در بخش داستانی معرفی شدند.

فرید فرخنده‌کیش، محمد احسانی، روح الله حجازی، پرویز شیخ طادی و محمدرضا شفیعی به عنوان اعضای هیات داوری بخش داستانی دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» معرفی شدند.

محمد احسانی مدیریت در بخش های مختلف سازمان صدا و سیما را بر عهده داشته است و در کارنامه کاری خود مدیریت گروه اجتماعی شبکه سوم سیما، مدیریت طرح و برنامه‌ و قائم مقامی شبکه‌ی تهران، مدیرکلی طرح و برنامه‌ی معاونت سیما، معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، مشاوره و عضویت شورای راهبردی شبکه‌ی سوم سیما، مدیرکلی مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی سازمان صدا و سیما، معاونی ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت شبکه اول سیما را به عهده داشته است.

فرید فرخنده‌کیش متولد سال 1337 در تهران است و کارشناسی مهندسی عمران، کارشناسی ارتباط تصویری و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی را در کارنامه‌ی تحصیلی خود دارد.

فرخنده‌کیش به عنوان معاون تحقیقات و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی فعالیت کرده است و در کارنامه‌ی کاری خود معاونت آموزش و پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیریت امور فرهنگی و تولید سازمان سینمایی سوره، عضویت کمیته‌ی تخصصی سینمای مستند فرهنگستان هنر و ... را دارد و هم اکنون به عنوان مدیرعامل انجمن سینمای جوان فعالیت دارد.

پرویز شیخ طادی متولد 1340 در آبادان است و فعالیت هنری خود را در حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرده است و سینما را با ساخت فیلم «دفتری از آسمان» آغاز کرده است و در ادامه ساخت آثاری چون «پشت پرده مه»، «سینه سرخ»، «شکارچی شنبه»، «روزهای زندگی» و ... را در کارنامه‌ی کاری خود به جا گذاشته است.

روح الله حجازی متولد سال 1358 در آبادان است و فعالیت سینمایی خود را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه آغاز کرده است. اولین فیلم سینمایی حجازی «در میان ابرها» نام دارد. «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، «مرگ ماهی» و «هیهات» از دیگر آثار حجازی است.

محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده‌ِ سینما و تلویزیون است و تولید سریال‌هایی چون «وضعیت سفید» و «کیمیا» را به عهده داشته و فیلم‌های سینمایی‌ای چون «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و «ماهی سیاه کوچولو» و فیلم «هیهات» را در کارنامه‌ی کاری خود دارد. وی هم اکنون مدیرمسئولی روزنامه‌ی سینمایی «صبا» را بر عهده دارد.

بهار تهران با 82 نمایش صحنه‌ای

با فرارسیدن بهار، سالن‌های تهران با اجرای 82 نمایش میزبان تماشاگران شده‌اند.

در مجموعه‌ی تئاتر شهر پنج نمایش روی صحنه رفته‌اند و نمایش‌های «چمدان»، «ننه دلاور و فرزندانش»، «حساب پرداخت نمیشه»، «ساعت بیست»، «استثنا و قاعده» در فروردین ماه 1395 میزبان مخاطبان تئاتر شده‌اند.

نمایش «چمدان» نوشته‌ی کوبه آبه با کارگردانی فرهاد آییش در سالن اصلی تئاترشهر، تا دوم اردیبهشت هرشب ساعت 30/19 روی صحنه است و نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» نوشته‌ی برتولت برشت با کارگردانی امیر دژاکام نیز در ساعت 45/18 در تالار چهارسو تا ۱۵ اردیبهشت اجرا می‌شود.

نمایش «حساب پرداخت نمیشه» نوشته‌ی داریو فو با کارگردانی کاوه مهدوی تا ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت 15/18 میزبان مخاطبان تالار سایه است و نمایش «ساعت بیست» نوشته و کارگردانی علی موسویان نیز در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی تا ۳۱ فروردین هرشب ساعت 45/19 روی صحنه خواهد بود.

پلاتوس این مجموعه نیز به اجرای نمایش «استثنا و قاعده» نوشته و با کارگردانی سعید میرزایی و علیرضا محبت اختصاص دارد که تا هشتم اردیبهشت ساعت ۱۸ روی صحنه است.

اما در تماشاخانه‌ی سنگلج دو نمایش «اندر حکایت ناکامی ببری خان» نوشته‌ی نوشین تبریزی با کارگردانی سلما محسنی و سینا ییلاق‌بیگی و نمایش «ناگهان پیت حلبی» نوشته‌ی امیرعلی نبویان با کارگردانی کورش سلیمانی هرشب در ساعت‌های 30/17 و 19 روی صحنه می‌روند. این دو نمایش به ترتیب تا 15 و 17 اردیبهشت ماه میزبان مخاطبان هستند.

تالار هنر نیز دو نمایش در حال اجرا دارد. نمایش «شاهزاده خانم بدترکیب» نوشته‌ی اورانت هریس با کارگردانی مریم کاظمی تا ۲۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ و نمایش «رنگ رنگ نقاشی» نوشته و کارگردانی عباس دوست‌قرین تا ۱۸ اردیبهشت هرشب ساعت 30/19 در این سالن اجرا می‌شوند.

نمایش «فصل بهار نارنج» نوشته‌ی محمود ناظری با کارگردانی غلامرضا عربی نمایشی است که ساعت 30/18 در خانه‌ی نمایش روی صحنه می‌رود. این نمایش تا هفتم اردیبهشت اجرا خواهد داشت.

در مجموعه‌ی سالن های بنیاد رودکی نیز دو نمایش «اودیسه» و «بازار عاشقان» در حال اجرا هستند. نمایش «ادیسه» نوشته‌ی امین طباطبایی که اقتباسی از «ادیسه»‌ی‌ هومر است و آرش دادگر آن را کارگردانی کرده تا ۱۷ اردیبهشت در دو نوبت ساعت 30/18 و 30/20 در تالار حافظ روی صحنه است.

تالار وحدت نیز میزبان نمایش «بازار عاشقان» نوشته‌ی محمد ابراهیمیان با کارگردانی هادی مرزبان است. این نمایش تا ۱۵ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۱۸ روی صحنه خواهد یود.

نمایش «مش مش قلی‌ خان» نوشته‌ی گیتا داودی و ناصر آویژه با کارگردانی ناصر آویژه نیز از دوم اردیبهشت در مجموعه‌ی فرهنگی هنری برج آزادی و در نوبت‌های 11و 16 و 30/17 اجرای خود را برای مخاطبان کودک و نوجوان آغاز خواهد کرد؛ این نمایش تا 12 اردیبهشت روی صحنه خواهد بود.

فرهنگسرای نیاوران نمایش «گرگ‌های دوست نداشتنی» نوشته و کار علیرضا جعفری‌مرام را از ساعت ۱۷ روی صحنه دارد که تا سوم اردیبهشت در تالار گوشه اجرا می‌شود. در همین تالار، نمایش «فرار از زندان» نوشته و کارگردانی عباس عبدالله‌زاده، تا ۱۸ اردیبهشت هرشب ساعت ۲۰ روی صحنه می‌رود.

اما در تالار محراب از ۲۵ فروردین نمایش «کله‌پوک‌ها» نوشته‌ی نیل سایمون با کارگردانی هومن رهنمون اجرای خود را آغاز خواهد کرد و تا ۲۵ اردیبهشت در ساعت ۱۹ روی صحنه خواهد بود.

تماشاخانه‌ی ایرانشهر از 26 فروردین میزبان نمایش «یافت آباد» نوشته و کار محمد مساوات در تالار سمندریان خواهد بود که تا 30 اردیبهشت به اجرا ادامه می‌دهد. نمایش «پری» نوشته‌ی خیراله تقیانی‌پور و با کارگردانی خیراله تقیانی‌پور و جواد نوری نیز از 24 فروردین در تالار ناظرزاده کرمانی اجرای خود را آغاز می‌کند. این نمایش تا 31 اردیبهشت روی صحنه خواهد بود.

در سالن استاد انتظامی خانه‌ی هنرمندان نیز نمایش «مرگ طبلیه که یه بند صداش بلنده» نوشته‌ی اشکان صادقی و کار پویان درزی تا 5 اردیبهشت، ساعت 18 روی صحنه می‌ود. در ساعت 20 این سالن نیز نمایش «بهمن کوچیک» به کارگردانی مهران نائل تا 5 اردیبهشت روی صحنه است.

تالار مولوی نیز در سالن اصلی خود میزبان اجرای نمایش «هویت پروانه‌های مرده» نوشته و کار احمد سُلگی است که تا 5 اردیبهشت ساعت 18 و اجرا می‌شود.

نمایش «دپوتات (به دنبال دروغگو)» نوشته دیمتری پساتهاس با کارگردانی اتابک نادری در ایوان شمس، تالار آفتاب تا 28 اردیبهشت اجرا می‌شود. ساعت اجرای این نمایش 21 اعلام شده است.

خانه - موزه استاد انتظامی نمایش «اورمو» نوشته و کار علی مرتضوی فومنی را در ساعت 19 و تا 27 فروردین روی صحنه دارد.

نمایش «آشپزها» نوشته و کار امیر مشهدی‌عباس قرار است از 24 فروردین صبح‌ها و ساعت‌های 15 و 17 بعد از ظهر در تئاتر باران برای مخاطبان کودک و نوجوان اجرا شود. در همین سالن نمایش «دو نقطه، خط صاف» نوشته و کار کیمیا کاظمی از 24 فروردین اجرای خود را آغاز می‌کند. این نمایش در ساعت 17 روی صحنه می‌رود و تا 12 اردیبهشت بر صحنه خواهد بود.

«لیلی نام تمام دختران ایران زمین است» نوشته و کار امیر مهندسیان نیز تا 10 اردیبهشت و در ساعت 30/18 در تئاتر باران روی صحنه خواهد بود. نمایش «مضحکه‌ی شبیه قتل» نوشته و کار حسین کیانی نیز تا 30 فروردین ساعت 30/20 اجرا می‌شود.

تماشاخانه‌ی ارغنون نیز نمایش «سالی بیداری» نوشته و کار امیرحسین دیانتی را در ساعت 30/17 روی صحنه دارد در همین سالن از 20 فروردین اجرای نمایش «انگشتری ژنرال ماسیاس» نوشته ژوزفینا نیکلی با کارگردانی مهدی پاشایی در ساعت 21 آغاز شده است.

نمایش «مرگ» نوشته‌ی وودی آلن با کارگردانی نیما ذاکر از 29 فروردین در ساعت 30/20 در تماشاخانه‌ی بازیگاه اجرای خود را آغاز می کند. تماشاخانه‌ی تهران نیز تا 21 فروردین در ساعت 21 به اجرای نمایش «به تو دختر نمیدم» نوشته‌ی امین بختیاری و کار اسماعیل بختیاری اختصاص دارد.

نمایش «خشم اژدها (خنده در طبقه بیست و سوم)» نوشته نیل سایمون با کارگردانی علی احمدی نیز تا 10 اردیبهشت ساعت 19 در تماشاخانه‌ی مسعودیه روی صحنه است و نمایش «مضحکه غول چراغ جادو» نوشته و کار مهدی ملکی در ساعت 30/18 تماشاخانه‌ی مشایخی روی صحنه است.

تماشاخانه‌ی هامون از 24 فروردین میزبان نمایش «زندگی پوست‌های شکلاتی» به نویسندگی و کارگردانی نازنین والاجم می‌شود و مؤسسه‌ی تئاتر تهران نیز تا نیمه‌ی اردیبهشت شاهد اجرای «مثل شلوار جین آبی» نوشته و کار احسان گودرزی خواهد بود. در این مؤسسه تئاتری نمایش «اسلحه ناموس منه» از همین کارگردان روی صحنه است که به ترتیب در ساعت های 18 و 30/19 اجرا می‌شوند. در ساعت 21 مؤسسه‌ی تئاتر تهران نیز نمایش «سوراخ» نوشته و کار جابر رمضانی در ساعت 21 روی صحنه است که تا 10 اردیبهشت به اجرای خود ادامه می‌دهد.

«تشپ کال» نوشته و کارگردانی مرجان پورغلامحسین نیز در ساعت 30/20 مؤسسه‌ی فرهنگی هنری موج نو در حال اجراست. «طرز تهیه‌ی شوهر» نوشته و کار محمدرضا الوند در ساعت 21 سالن فردوسی- خانه اندیشمندان علوم انسانی- روی صحنه است. «بازی یالتا» نوشته‌ی برایان فریل با کارگردانی لوون هفتوان نیز از 25 فروردین در ساعت 20 در سالن کنش معاصر اجرای خود را آغاز می‌کند.

اریکه ایرانیان در ساعت 21 میزبان اجرای «زندگی شیشه‌ای (سکته مصلحتی)» کار بهزاد محمدی است و مجتمع آموزشی سوده نمایش «اوجی آبادی‌ها (عاشق اشتباهی)» نوشته‌ی محمد درویش‌علی‌پور با کارگردانی جواد حسنلو را روی صحنه دارد.

در ساعت 17 این سالن نمایش «پیرمرد و ببر» نوشته‌ی علی خاکبازان با کارگردانی پیمان رحب شاهی برای مخاطبان کودک اجرا می‌شود.

همچنین نمایش‌های «کلاغه چرا کچل شده» کار عاتکه حسینی در فرهنگسرای ابن سینا، «عصاره‌ی مهربانی» کار احمد مایل در فرهنگسرای ارسباران، «پسری که سوسک شد» کار عاتکه حسینی در فرهنگسرای ملل، «گاومون زایید» کار جعفر رازپوش در سرای محله‌ی اوین و «عشق آفلاین» کار حسن عظیمی در سرای محله جنت‌آباد جنوبی روی صحنه هستند.

در پردیس سینمایی آزادی نمایش «آبدزدک» کار سعید خاکسار، سرای محله جنت‌آباد مرکزی نمایش‌های «جنجال در استودیو» کار مهراد صادقی و نمایش «عشق وحشی (فضولی موقوف)» کارقاسم صادقی اجرا می‌شوند. نمایش «من دزد نیستم (زیرخاکی)» در سرای محله‌ی دارآباد ، نمایش‌های «کدو قلقله‌زن» کار مجتبی خمسه‌، «سلام رئیس» کار محمد امیری، «اینم یه جورشه» کار اصغر سمیعی درسرای محله سعادت‌آباد و نمایش‌های «تیتیش مامانی» و «تولدت مبارک» کار عبداله حسینی در سرای محله‌ی فردوس روی صحنه‌اند.

نمایش «برعکس» کار امیرمحسن جمشیدیان در سرای محله مرزداران شرقی، نمایش«آی دختر کابلی (بوی ادکلنم نرفته؟!)» کار رضا پاپی در پردیس سینمایی قلهک، «آی قصه قصه قصه» کارمجتبی مهدی و «من فقط عاشق اینم» کار علیرضا غنچی در پردیس سینمایی کوروش، «جنجال در استودیو» کار قاسم صادقی در پردیس سلامت، «وایستا دنیا» کار امیر اسماعیلی در مجموعه‌ی فرهنگی هنری تهران (سینما ایران)، نمایش «دزد قصه‌ها» کار عباس قاصدزاده و نمایش «پنت هاوس (از عاشقی نترس)» کار شهره اشتری درکانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) و نمایش «عشق یا پول مسئله این است» کار فهیمه بختیاری در آمفی تئاتر کانون فجر اجرا می‌شوند.

نمایش «توی این استودیو چه خبره؟» کار معصومه ملکی در سینما آستارا، نمایش «اسی در مأموریت نسبتاً ممکن 44» کار محمدمهدی خزلبانی در سینما پیام، «مرحوم دو شلواره» کار حسین ریاحی در سینما حافظ، نمایش «پدر ناخوانده» کار منصور غنی جاهد در سینما سروش، نمایش «دختر گاریچی» کار جواد بازباران در سینما کانون قدس، نمایش «جیغ نعش کاش» کار پوریا وزیری درسینما گالری سمرقند، نمایش «داماد سرخونه» کار فرهاد راد و نمایش «جن تی وی» کار حسین فتحی روشن در سینما-تئاتر مدرن المپیک، نمایش «اون خدا بیامرز» کار حسین بختیاری در سینما ماندانا، نمایش «مطب دکتر خشی» کار زهرا ملایری در سینما میلاد، نمایش «والیوم صد (ماه عسل)» کار سوران قادری در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش، نمایش «پلیس» کار امین یزدانی‌نژاد درمجموعه‌ی فرهنگی-هنری کلاسیک، نمایش «کافی شاپ پیمان» کار حسین راضی در مجتمع آموزشی آفرینش مهر، نمایش «و باز هم عشق» کار محمدرضا اسماعیلی درمجموعه ورزشی تفریحی شهید چمران، نمایش «خون آشام در شهر» کار نسرین مصطفی‌پور درهتل بزرگ فردوسی و نمایش «آدمخواران باجنبه» کار علی خازنی در سالن سپهر هتل ارم، از دیگر نمایش‌های روی صحنه‌ی تالار های تهران در بهار 1395 هستند.

نمایش‌های تئاترشهر 22 فروردین اجرا ندارند

تمامی نمایش‌های به صحنه رفته در مجموعه‌ی تئاترشهر یکشنبه 22 فروردین ماه به مناسبت شهادت حضرت امام علی النقی (ع) به صحنه نمی روند.

بنا بر اعلام روابط‌ عمومی مجموعه‌ی تئاترشهر، تمامی نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر‌شهر، یکشنبه 22 فروردین به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام علی النقی (ع) اجرایی ندارند.

همچنین نمایش‌های «‌حساب پرداخت نمیشه» در تالار سایه، «استثنا و قاعده» در پلاتو اجرا و نمایشنامه‌خوانی تالار قشقایی دوشنبه 23 فروردین ماه نیز به صحنه نمی‌روند.

نمایش‌های «چمدان» در تالار اصلی و «ننه دلاور و فرزندانش» در تالار چهارسو هم روز دوشنبه 23 فروردین با بیست دقیقه تاخیر و در ساعت 50/19 میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهند بود. برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و برای تهیه و یا رزرو بلیت آثار نمایشی به صحنه رفته در تئاتر شهر به آدرس www.gishetheater.irمراجعه کنید.

رضا کیانیان سرفصل‌های بازیگری در فیلم کوتاه را شرح می‌دهد

آموزش بازیگری در فیلم کوتاه با حضور رضا کیانیان در نخستین روز از آغاز دومین جشنواره‌ی فیلم کوتاه «سما»، 22 فروردین ساعت 16 در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

رضا کیانیان بازیگر سینمای ایران در نخستین سمینار این جشنواره سینمایی حضور پیدا می‌کند و درباره‌ی هنر بازیگری در فیلم‌های کوتاه صحبت خواهد کرد.

نخستین سمینار آموزشی بازیگری در تاریخ 22 فروردین ساعت 16 تا 18 در سینما فلسطین برپا می‌شود و کیانیان علاوه بر آموزش بازیگری در فیلم کوتاه، درباره‌ی موضوعاتی چون تربیت حس در هنر بازیگری، تمرکز هنگام بازی و همچنین نگاه مشاهده‌گر مخاطب سخن خواهد گفت.

دومین جشنواره‌ی فیلم کوتاه «سما»، به دبیری مجتبی امینی روز یکشنبه 22 فروردین‌ماه با حضور بر مزار شهید مرتضی آوینی و تجدید بیعت با سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی آغاز می‌شود و تا تاریخ 26 فروردین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی