آخرین اخبار

یخ زده و دانشگاه هیولاها پیشتاز نامزدهای جوایز انیمیشن شدند

10:44:30 1392/09/13


 

 فیلم‌های «یخ‌زده» و «دانشگاه هیولاها» هر یک در 10 بخش نامزد دریافت جوایز چهل و یکمین دوره جوایز سالانه انی هستند.

 جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن بانی جوایز انی روز دوشنبه اسامی نامزدهای این دوره جوایز خود را اعلام کرد.

«یخ‌زده» تولید شرکت والت دیزنی انیمیشن استودیوز و «دانشگاه هیولاها» تولید دیزنی و پیکسار هر یک با نامزدی در 10 بخش پیشتاز هستند. «من نفرت‌انگیز 2» تولید یونیورسال و «خانواده کرود» از دریم ورکس انیمیشن هر یک در 9 بخش بخت دریافت جایزه را دارند.

این چهار فیلم به همراه «نامه‌ای به مومو»، «ارنست و سلستین» و «باد، شدید می‌وزد» تازه‌ترین ساخته هایائو میازاکی انیماتور ژاپنی، فهرست نامزدهای جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن را تشکیل می‌دهند.

هر هفت فیلم برای حضور در فهرست نامزدهای بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار نیز رقابت می‌کنند.

دیزنی با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی خود در مجموع با 31 نامزدی از بقیه استودیوها پیش است. دریم ورکس انیمیشن با 19 و پیکسار با 18 نامزدی در رده‌های بعدی هستند.

«یخ‌زده» از چهارشنبه پیش در آمریکای شمالی اکران شد و با 93 میلیون دلار بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم اکران‌شده در تعطیلات پنج روزه شکرگزاری را به خود اختصاص داد.

این فیلم به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی اقتباسی آزاد از قصه پریان «ملکه برفی» نوشته هانس کریستین آندرسن است. تماشاگران در سینمااسکور به «یخ‌زده» درجه A+ داده‌اند.



«دانشگاه هیولاها» (Monsters University«دانشگاه هیولاها» (Monsters University) / فروش جهانی: 715.4 میلیون دلار / بودجه: -) / استودیو: دیزنی و پیکسار / فروش جهانی: 715.4 میلیون دلار / بودجه: -
«دانشگاه هیولاها» در 10 بخش نامزد جوایز امی است

«دانشگاه هیولاها» هم که قسمت دوم انیمیشن «شرکت هیولاها» است، از ماه ژوئن روی پرده سینماها رفت و در دنیا 470.4 میلیون دلار فروخت.

«خانواده کرود» اوایل سال 2013 اکران شد و با 187 میلیون دلار فروش در بازار آمریکای شمالی عملکردی موفق داشت. «من نفرت‌انگیز 2» نیز با 367 میلیون دلار فعلا دومین فیلم پرفروش سال در این بازار است.

«نامه‌ای به مومو»، «ارنست و سلستین» و «باد، شدید می‌وزد» تولیدات غیرآمریکایی هستند که با حضور آن‌ها فیلم‌هایی چون «حماسه» تولید بلو اسکای و «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2» تولید سونی انیمیشن، امکان رقابت در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن را پیدا نکردند.  

برندگان جوایز انی و اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن از سال 2001 تا 2006 یکی بودند، اما از آن به بعد اوضاع تغییر کرد. سال 2006  «پایکوبی» جایزه اسکار را برد، اما «ماشین‌ها» برنده جایزه انی شد.

پارسال «شجاع» تولید دیزنی برنده اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد، در حالی که «رِک-ایت رالف» فیلم پیروز جوایز انی بود. سال 2011 «رنگو» هر دو جایزه را برد. سال 2010 «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» دریم‌ورکس انیمیشن جایزه انی را به خانه برد، اما «داستان اسباب‌بازی 3» برنده اسکار شد.

مراسم چهل و یکمین دوره جوایز سالانه انی 1 فوریه (12 بهمن) در رویال هال دانشگاه یوسی‌ال‌ای در لس آنجلس برگزار می‌شود. استیون اسپیلبرگ در این مراسم جایزه یک عمر دستاورد وینسور مکی را دریافت می‌کند.



.

خبرآنلاین

عناوین تصادفی