آخرین اخبار

از تبلیغات جدید «بادیگارد» تا معرفی چند تئاتر

09:01:59 1395/01/16


بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران کار بازبینی فیلم‌هایر سیده به این دوره از جشنواره را فروردین‌ماه ۹۵ آغاز کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، تاکنون ۱865 فیلم کوتاه از بیش از۹۰ کشور جهان برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ارسال گردیده است که با توجه به زمان باقی‌مانده تا پایان مهلت ارسال (پانزده اردیبهشت ۹۵) انتظار می‌رود بیش از ۳۰۰۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.

بخش بین‌الملل جشنواره شامل مسابقه بین‌الملل، مسابقه فیلم‌های آسیایی،مسابقه فیلم‌های جهان اسلام و بخش غیر رقابتی و یدئو آرت است.

تاکنون فرانسه با بیشترین تعداد فیلم درصدر متقاضیان شرکت درا ین جشنواره قرار دارد و پس از این کشور، آلمان و ایتالیا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ ۱۱تا ۱۶ آذرماه ۹۵ در مجموعه چهارسو برگزار خواهد شد.

دور جدید تبلیغات محیطی و تلویزیونی «بادیگارد» آغاز شد

با پایان تعطیلات نوروز و فرارسیدن نیمه فروردین ماه دور جدید تبلیغات محیطی و تلویزیونی فیلم سینمایی «بادیگارد» آغاز شد.

به این ترتیب و به منظور معرفی هر چه بهتر فیلم به آن دسته از مخاطبان که تاکنون فرصت تماشای تازه ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا را نیافته اند از روز پانزدهم فروردین ماه تیزرهای جدید فیلم سینمایی «بادیگارد» در سطحی وسیع تر از شبکه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران به رؤیت مخاطبان خواهند رسید. همچنین طی روزهای آتی بنرهای تبلیغی فیلم در مراکز استان ها در سراسر کشور نصب خواهند گردید.

«بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا تاکنون با فروشی بیش از 2 میلیارد تومان توانسته با اقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه شود. در این فیلم پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد قائمیان، دکتر محمود عزیزی، محمد حاتمی، علی یعقوبی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، شیلا خداداد و پریوش نظریه بازی می کنند.

عوامل فیلم سینمایی «بادیگارد» عبارتند از نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: علیرضا صالحی، برنامه‌ریز: اشکان سپهر، منشی صحنه: ندا آصف، گروه کارگردانی: میثم فخرایی، جعفر رجبی و پیمان نعیمی، انتخاب و بازیگردان: مریلا زارعی، دستیار بازیگردان: حنیف سروری، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، فیلمبردار: کوهیار کلاری، مدیرتولید: محمدصادق آذین، تدوین: مهدی حسینی‌وند، موسیقی: کارن همایونفر، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، مدیر صدابرداری: بهمن اردلان، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، طراح صحنه: کامیاب امین‌عشایری، طراح لباس: آنا ثانی، مدیر جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، مدیر جلوه‌های بصری: سید هادی اسلامی، طراح کانسپت (concept) و استوری‌بورد: سهیل دانش اشراقی، مدیر و طراح بدلکاری: گروه بدلکاران خیبر؛ علیرضا فتحی، مشاور کارگردان در امور نظامی و حفاظتی: سجاد رضاپور، مشاور تسلیحات: رسول قربان‌زاده، عکاس و مستندسازی پروژه: اسماعیل حاتمی‌کیا، مدیرتدارکات: محمدرضا صادق، مجری‌طرح: پژمان لشکری‌پور، تهیه‌کننده: احسان محمدحسنی، محصول: سازمان هنری رسانه‌ای اوج.

خانه فرهنگ شیخ هادی «هفته فیلم مادر» را برگزار می‌کند

به مناسبت روز مادر، پنج اثر ماندگار سینمای ایران با موضوع «مادر» درخانه فرهنگ شیخ هادی به نمایش در می‌آیند.

انسانیت و انسِ «مش الفت» در «شیار 143»، هراس‌های تمام ناشدنی سپیده‌ای که رسول ملاقلی پور در نگاتیوهای به یادماندنی «میم، مثل مادر»نقش زد و «مادر» علی حاتمی که مقابل چشمانمان می‌میرد از بس که جان ندارد، همه شان بعد از مدتها بار دیگر روی پرده می‌روند؛ آن هم در روز و سالی که گره خورده است به زلف آبشارگون و سپید مادران.

این برنامه از تاریخ شنبه 14 فروردین ماه با پخش «مادر»آغاز شده و با «میم مثل مادر»، «شیار 143»، «مهر مادری»ساخته کمال تبریزی، «خواهران غریب» اثر کیومرث پوراحمد ادامه می‌یابد و در چهارشنبه 18 فروردین ماه پایان میپذیرد. لازم به ذکر است، زمان نمایش فیلمها ساعت 16:30 و ورود و حضور برای عموم آزاد و رایگان است.

مخاطبان سینماهای حوزه هنری نوروز امسال 4 برابر شدند

آمار مخاطبان سینماهای حوزه هنری در سراسر ایران نوروز امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 4 برابر رشد داشته‌ است.

روابط عمومی موسسه بهمن سبز اعلام کرد، دیروز شنبه 14 فروردین ماه خبری از طریق این موسسه در رسانه‌ها منتشر شد که به رشد 4 درصدی مخاطبان سینماهای حوزه هنری در نوروز 95 اشاره داشت. متاسفانه در تنظیم این خبر اشتباه صورت گرفته است.

نوروز پارسال 152273 نفر در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند و امسال 624715 نفر در نوروز در سینماهای این نهاد به تماشای فیلم‌ها نشستند. بنابراین سینماهای حوزه هنری با افزایش 4 برابری تماشاگران روبرو بودند.

«تشپ کال» این بار در تماشاخانه موج نو روی صحنه می رود

پس از استقبال چشمگیر مخاطبان از اجرای سال گذشته نمایش «تشپِ کال»، این نمایش این بار در تماشاخانه موج نو روی صحنه می رود.

نمایش «تشپِ کال» به کارگردانی مرجان پورغلامحسین بر اساس داستانی از رولد دال نوشته شده و کاری از گروه پوپه است. این نمایش که اسفند سال گذشته در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه رفته بود، اجرای مجدد خود را از 19 فروردین در تماشاخانه موج آغاز می کند.

این نمایش که در پانزدهمین جشنواره عروسکی تهران روی صحنه رفته داستان آقای هوپی است که دلباخته همسایه اش خانم سیلور شده و خانم سیلور دلباخته الفی لاک پشت کوچکش. آقای هوپی برای رسیدن به خانم سیلور تنها کاری که می‌تواند بکند به دست آوردن دل الفی است. اما آیا آقای هوپی موفق می شود؟

هرمز هدایت، راوی این نمایش است و بیتا بهارلو، فاطمه پورهاشمی، رودابه کاشانی، گلنوش طاهری، مژگان حامدی و پیمان فاطمی بازی دهندگان عروسک ها هستند.

«تشپِ کال» از 19 فروردین تا سوم اردیبهشت ساعت 20 در تماشاخانه موج نو به نشانی خیابان میرداماد، رودبار شرقی (شمالی)، پلاک 57 وی صحنه می رود و علاقه مندان می توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com تهیه نمایند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: ایده پردازان: فاطمه پورهاشمی، مرجان پورغلامحسین، گلنوش طاهری و زهرا عظیمی نیا، طراح عروسک ها و صحنه: رودابه کاشانی، آهنگساز: سردار سرمست، صدابردار: پویا پورامین، طراح نور: محمد جواد رجب بیگی، طراح پوستر و بروشور: مرضیه سرمشقی، دستیار کارگردان: رویا راد، سرپرست ساخت عروسک: گلنوش طاهری، سازندگان عروسک: بیتا بهارلو، فاطمه پورهاشمی، مرجان پورغلامحسین، رودابه کاشانی، زهرا عظیمی نیا، چهره پردازی عروسک ها: نوگل طاهری، دوخت لباس: شهین دخت فلسفی، ساخت دکور و آکسسوار: نیما مطلق، رودابه کاشانی، زهرا عظیمی نیا، سجاد هاشمی، عکاس: نوگل طاهری، مریم فیروزی، تبلیغات مجازی: مرتضی فاتحی، روابط عمومی: امیر کاظمی.

ارسال 70 طرح 100 ثانیه‌ای به تصویر شهر / احتمال تمدید زمان

70 طرح فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای برای ساخت به موسسه تصویر شهر ارائه شده و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان فروردین‌ماه به 100 طرح برسد.

فراخوان دریافت طرح و فیلمنامه برای تولید 40 فیلم 100 ثانیه‌ای با موضوع معضلات شهری و با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیمه اسفندماه 94 اعلام شده بود.

در این مدت کوتاه، 70 طرح فیلمنامه شهری به موسسه تصویر شهر ارسال شده و پیش‌بینی می‎‌شود که این تعداد تا اواخر فروردین‌ماه به 100 عنوان برسد.

علاقه‌مندان تا پایان فروردین‌ماه 95 فرصت دارند که طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های‌شان را با اولویت مباحث شهری، نقد بدرفتاری‌های اجتماعی، مسائل زیست‌محیطی، زیست شهری و خدمت‌رسانی به شهروندان به همراه رزومه کاری خود به نشانی پست الکترونیک (tasvireshahr95@gmail.com) ارسال کنند تا پس از بررسی، نسبت به حمایت و تولید آن‌ها اقدام شود.

همچنین هر متقاضی می‌تواند به تعداد نامحدود، طرح و فیلم‌نامه ارائه دهد.

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن‌های ۳-۲۲۸۹۳۱۴۲ (موسسه تصویر شهر) تماس و یا از طریق کانال تلگرامی پردیس ملت به آدرس (http://Telegram.me/mellatcinema) در جریان آخرین اخبار و اطلاعات این فراخوان قرار بگیرند.

تنها تا پایان فروردین برای ارسال فیلم‌های نوروزی فرصت باقی است

فقط تا 31 فروردین‌ماه جهت ارسال آثار و شرکت در مسابقه فیلم‌های مستند سه‌دقیقه‌ای نوروز فرصت باقی است.

در پی انتشار فراخوان تولید مستندهای سه‌دقیقه‌ای نوروزی از سوی انجمن سینمای جوانان ایران و بنا بر گاه‌شمار برگزاری این رویداد فرهنگی تنها تا پایان فروردین‌ماه برای ارسال آثار تولید شده فرصت باقی است.

در پی این مسابقه که توسط انجمن سینمای جوانان ایران و با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش‌وپرورش و شبکه مستند سیما برگزار خواهد شد. دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور می‌توانند در قالب موضوعاتی چون تحویل سال، سفره هفت‌سین، مراسم شاهنامه‌خوانی و حافظ خوانی نوروز، دید و بازدید و صله ارحام، سفرهای نوروزی، طبیعت‌گردی و گردشگری، حفظ محیط‌زیست، بازی‌های محلی و دیگر موضوعات مرتبط با آیین‌ها و آداب و رسوم عید باستانی نوروز مستندهای سه‌دقیقه‌ای ساخته و به همراه فرم ثبت‌نام به دبیرخانه این مسابقه به آدرس: تهران- میدان آرژانتین – خیابان احمد قصیر – خیابان نوزدهم – شماره 9 – کد پستی 1513915311 – انجمن سینمای جوانان ایران دفتر جشنواره ارسال نمایند.

می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و قوانین شرکت در این مسابقه به متن کامل فراخوان در این لینک مراجعه کنید.

موافقت با عرضه 5 فیلم برای شبکه نمایش خانگی

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه پنج عنوان موافقت کرد.

در جلسه 25 اسفند شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلم های" دو دوست" به تهیه کنندگی اصغر بانکی و به کارگردانی محمد بانکی ، "استرداد"به تهیه کنندگی محسن علی اکبری و به کارگردانی علی غفاری ،"عاشق ها ایستاده می میرند" به تهیه کنندگی یوسف صمد زاده و به کارگردانی شهرام مسلخی ،"یک روز طولانی" به تهیه کنندگی مرتضی یونس زاده و به کارگردانی بابک بهرام بیگی و" قراری برای مرگ" به تهیه کنندگی و به کارگردانی حجت الله رئیسی موافقت شد.

همچنین در این جلسه با عرضه 6عنوان فیلم کوتاه، 6 عنوان فیلم خارجی و 5 عنوان فیلم مستند نیز موافقت به عمل آمد.

معرفی آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر در فروردین 95

پنج اثر نمایشی از فروردین ماه سال 95 در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی ، سایه و پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر پذیرای دوستداران تئاتر هستند.

پنج اثر نمایشی از فروردین ماه سال 95 در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی ، سایه و پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می روند.

در تالار اصلی تئاتر شهر نمایش «چمدان» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد آییش از روز هشتم فروردین ماه روی صحنه رفته است، این در حالی است که از همین تاریخ نمایش « ننه دلاور و فرزندانش» به کارگردانی امیر دژاکام در تالار چهارسو میزبان دوستداران است.

در تالار قشقایی نمایش « ساعت بیست» به کارگردانی سید علی موسویان از تاریخ پانزدهم فروردین ماه اجرای خود را آغاز می کند. این در حالی است که مرحله اجرایی پروژه های مرکز مطالعات اجرایی قشقایی نیز از شروع ٥ اردیبهشت ماه با حضور گروه« اشتباهات » به سرپرستی میثم عبدی با اجرای پروژه « نگرشی به تاتر کمدی » رسما آغاز خواهد شد.

در تالار سایه نیز نمایش « حساب پرداخت نمیشه» به کارگردانی کاوه مهدوی از روز هجدهم فروردین ماه از علاقه مندان تئاتر پذیرایی می کند.

در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر نیز از روز نوزدهم فروردین نمایش « استثنا و قاعده» به کارگردانی سعید میرزایی بصورت « Show case» اجرای خود را آغاز می کند.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و برای تهیه و یا رزرو بلیت آثار نمایشی به صحنه رفته در تئاتر شهر به آدرس www.gishetheater.ir مراجعه کنید.

«پرویز»،‌ «بازی یالتا» را به صحنه می‌برد

نمایش "بازی یالتا" به طراحی و کارگردانی لوون هفتوان در سالن کنش معاصر به صحنه می‌رود.

لوون هفتوان که به عنوان پرویز سینمای ایران شناخته می‌شود، نمایش "بازی یالتا" نوشته برایان فریل نویسنده شناخته شده ایرلند را در سالن کنش معاصر به صحنه می‌برد.

وحید رهبانی، شادی کرم‌رودی و مانی منادی‌زاده بازیگران این نمایش‌اند. همچنین آلبرت بیگ‌جانی تهیه کننده، مهرنوش حسینی دستیار کارگردان، مانی منادی‌زاده موسیقی، آبس خلقی طراح نور، مهدی آشنا عکاس، مهرانگیز قهرمانی مشاور رسانه‌ای و امیر قالیچی تبلیغات مجازی دیگر عوامل اجرایی این اثرند.

نمایش "بازی یالتا" به طراحی و کارگردانی لوون هفتوان از 25 فروردین‌ماه ساعت 20 در سالن کنش معاصر واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی به سمت وصال، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک 542 به صحنه می‌رود.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی