آخرین اخبار

کارگردان «اینجا باران صدا ندارد» انصراف داد/ حمایت نشدیم

19:52:59 1394/12/04


محمد حمزه‌ای کارگردان «اینجا باران صدا ندارد» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این فیلم که شرایط ساختش طی یک سال گذشته فراهم نشده است، گفت: در حال حاضر از ساخت این فیلمنامه انصراف داده ام و اساسا شاید تولید این فیلم به زمانی دیگری موکول شود.

وی درباره دلیل خود از انصراف از ساخت این پروژه از نبود حمایت ها گفت و بیان کرد: با توجه به پروسه تایید و کارگردانی و صدور پروانه ساخت فیلم اولی‌ها که سال گذشته قدری متفاوت تر از امسال بود و با توجه به اعلام شرایط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای حمایت از فیلمسازان فیلم اول می بایست بعد از صدور پروانه ساخت، درخواست حمایت و طرح در شورا مطرح شود. با بخشی از بازیگران نیز برای این پروژه صحبت های اولیه صورت گرفت، با این حال شورای مرکز گسترش عنوان کرد که «اینجا باران صدا ندارد» به دلیل مضمون قصه در اولویت تولید قرار نمی‌گیرد.

حمزه‌ای اضافه کرد: بعد از آن هم شاهد بودیم که بلافاصله حمایت از فیلمسازان فیلم اولی به فارابی ارجاع داده شد و عملا شرایط برای گفتگو و حل مشکلی که از طرف شورا مطرح شد از بین رفت.

این کارگردان جوان گفت: من طی این مدت نتوانستم شرایطی برای تولید مطلوب این قصه فراهم کنم و با توجه به گذشت زمان به طور کتبی و خطاب به وزارت ارشاد از تولید این فیلم انصراف دادم. در حال حاضر تمام تلاش خود را معطوف به فیلمنامه جدیدی کرده ام که در این مدت با توجه به جلسات مشترکی که با نویسنده داشته ایم، تصور می کنم با پایان فصل بهار فیلمنامه آماده شود و برای درخواست پروانه ساخت اقدام کنیم.

محمد حمزه‌ای از فیلمسازان فعال حوزه فیلم کوتاه است که سال ها به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز در سینما و تلویزیون فعالیت می کرده و تله فیلم «حبیب آقا» آخرین ساخته وی است.

«اینجا باران صدا ندارد» با فیلمنامه ای از علی اصغری و به تهیه کنندگی سامان سالور از سازمان سینمایی به عنوان فیلم اول سینمایی محمد حمزه ای پروانه ساخت گرفته بود.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی