آخرین اخبار

آخرین ساخته زنده‌یاد کریمی در کاخ جشنواره/ «نفس» به برج می‌آید

11:05:57 1394/11/15


به گزارش خبرنگار مهر، امروز پنجشنبه ۱۵ بهمن ماه و در چهارمین روز از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، ۶ فیلم «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی در بخش «سینماحقیقت»، «نیم رخ‌ها» به کارگردانی زنده یاد ایرج کریمی در بخش «هنر و تجربه»، «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار در بخش «سودای سیمرغ»، «متولد ۶۵» به کارگردانی مجید توکلی در بخش «نگاه نو»، «زاپاس» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد در بخش «سودای سیمرغ» و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان در بخش «سودای سیمرغ» نمایش داده می شود.

«رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه نمایش داده می شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: فيلم روايتی است از زندگی دختران زير ١٨ سال در كانون اصلاح و تربيت شهر زيبای تهران.

«نیم رخ ها» به کارگردانی زنده یاد ایرج کریمی نیز امروز ساعت ۱۶ در بخش «هنر و تجربه» در کاخ جشنواره نمایش داده می شود. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «نیمرخ ها» ملودرامی مدرن و عاشقانه و روایتگر زندگی زوج جوانی است که مرد به دلیل بیماری سرطان روزهای آخر عمر خود را سپری می کند و در ادامه آن رقابتی بین مادر و همسر این مرد جوان رخ می دهد.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، رویا نونهالی، هومن سیدی، امیرحسین رستمی، بهاران بنی احمدی، شیرین اسماعیلی، سید ابراهیم عمادی، شورا کریمی، پویان جوان و سام قریبیان حضور دارند.

«نفس» به کارگردانی نرگس آبیار نیز در بخش «سودای سیمرغ» ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در برج میلاد برای اصحاب رسانه و منتقدان اکران می شود، در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «نفس» روایتی است از زندگی چهار کودک با نام های بهار، نادر، کمال و مریم، کودکانی که به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ خود در دهه ۵۰ خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

از جمله بازیگران این فیلم سینمایی می توان به مهران احمدی، پانته‌آ پناهی ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خانبابایی و جمشید هاشم پور اشاره کرد.

فیلم سینمایی «متولد ۶۵» اولین ساخته سینمایی مجید توکلی است که امروز ساعت ۲۱ در بخش «نگاه نو» در کاخ جشنواره نمایش داده می شود. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: وقتی شوخی شوخی یک بازی راه می‌اندازی، باید تا تهش بری. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون هنگامه حمیدزاده، پدرام شریفی، مریم سعادت، احسان امانی، علیرضا استادی، کامران ملکی، مهتاب ثروتی، لادن نازی، مجید رضایی و آنا نعمتی حضور دارند.

«زاپاس» به کارگردانی بروز نیک نژاد نیز در بخش «سودای سیمرغ» ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در کاخ جشنواره نمایش داده می شود. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون امیر جعفری، ریما رامین فر، جواد عزتی، احمد مهرانفر، الناز حبیبی، صفر روحی، ماهان نصیری و شبنم مقدمی بازی می کنند.

آخرین فیلم که در روز چهارم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود فیلم سینمایی «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان است. این فیلم ساعت ۲۴ در بخش «سودای سیمرغ» در برج میلاد نمایش داده می شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داستانی عاشقانه در بستر شهر تهران روایت می شود.

باران كوثرى، نويد محمدزاده، مريم پاليزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی، ستاره پسیانی، بهرام افشاری، سیاوش چراغی پور، کاظم سیاحی، سجاد تابش، یسنا میرطهماسب، وحید قاضی زاهدی، هادی احمدی، شهریار فرد، امیرحسین طاهری، امیررضا رنجبران، میثم نوروزی، علیرضا خاتمی، رضا رباط جزی، حامد اسماعیل زاده، پانته آ غدیریان، محمد حسین پور و نظام الدین کیایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی