آخرین اخبار

آیا «امتحان نهایی» دقیقه نود از فجر حذف شد/ خداحافظی در سکوت

20:14:56 1394/10/14


به گزارش خبرنگار مهر، اسامی ۱۱ فیلم بخش «نگاه نو» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در حالی روز شنبه ۱۲ دی ماه به طور رسمی در نشست خبری محمد حیدری دبیر جشنواره اعلام شد که روز قبل از آن یک رسانه فهرستی را منتشر کرد که در آن نام ۱۱ فیلم این بخش آمده بود و فقط نام یک اثر با آنچه در نشست اعلام شد متفاوت بود.

در لیستی که آن رسانه منتشر کرده بود نام فیلم «امتحان نهایی» به کارگردانی عادل یراقی دیده می‌شد ولی در فهرست رسمی جشنواره نام این فیلم نبود و به جای آن «پل خواب» ساخته اکتای براهنی دیده می‌شد.

از آنجا که از عصر پنجشنبه شنیده‌های برخی اهالی رسانه و سینما با آنچه از سوی آن رسانه منتشر شده بود، مطابقت داشت ولی از شامگاه پنجشنبه این زمزمه به گوش می‌رسید که فیلم «امتحان نهایی» در آخرین لحظات که آرای هیات انتخاب جمع‌بندی می‌شود جای خود را به فیلم دیگری داده است.

فیلم «امتحان نهایی» ساخته عادل یراقی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته که در سکوت خبری ساخته شد در سکوت خبری هم از جشنواره فیلم فجر خداحافظی کرد و مشخص نیست دلیل حذف این اثر از فهرست فیلم‌اولی‌های فیلم فجر ۳۴ چه بوده است؛ گرچه قطعا درنهایت این جمع‌بندی هیات انتخاب است که تعیین می‌کند چه فیلم‌هایی به رقابت در فجر بپردازند.

شهاب حسینی در «امتحان نهایی» برای تدریس ریاضی به پسر بچه به خانه آنها می رود و این رفت و آمد زمینه ساز آشنایی اش با مادر بچه می شود. این آشنایی باعث رقم خوردن اتفاقاتی می شود که سوژه اصلی فیلم را تشکیل می دهد. لیلا زارع در نقش مادر پسر بچه بازی می کند.

طرح اولیه فیلمنامه «امتحان نهایی» از عباس کیارستمی است. نویسندگی فیلمنامه نیز برعهده عباس کیارستمی و عادل یراقی بوده است. کیارستمی و یراقی پیش از این در فیلم سینمایی «آشنایی با لیلا» نیز تجربه نویسندگی مشترک را داشته اند.

 



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی