آخرین اخبار

شرلوک هولمز شعبده‌باز جنگ می‌شود/ قصه «دار و دسته جادو»

19:19:07 1394/09/22


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، بندیکت کامبربچ بازیگر «بازی تقلید» و فیلم اکران نشده کپمانی مارول با عنوان «دکتر استرنج» برای بازی در درامی مربوط به جنگ دوم جهانی با عنوان «شعبده‌باز جنگ» اعلام آمادگی کرده است.

این فیلم با همکاری باب کوپر و شرکت فیلمسازی «استوری اسپیز» متعلق به ریچارد ساپراشتاین و نیز کمپانی تولید متعلق به خود کامبربچ با نام «سانی مارچ» ساخته می شود.

این پروژه برمبنای کتاب واقعیت‌محوری به همین نام به قلم دیوید فیشر ساخته می شود و گری ویتا فیلمنامه‌نویس «کتاب الی» نگارش فیلمنامه آن را برعهده دارد.

کامبربچ در این فیلم نقش شخصیت اصلی یعنی جاسپر ماسکه‌لاین قهرمان بریتانیایی را بازی خواهد کرد. او شعبده‌باز مشهوری بود که شعبده‌های هوشمندانه‌اش در جنگ جهانی دوم به متفقین کمک کرد تا در نبرد علیه نازی‌ها موفقیت‌هایی کسب کنند.

ماسکه‌لاین گروهی از افراد خبره اما بدنام را گرد آورده بود که به نام «دار و دسته جادو» شناخته می‌شدند و با حیله‌ها و حقه هایشان برای ناپدید کردن سربازان، تانک‌ها و ساختمان‌ها از دید دشمن استفاده می‌کردند. آنها حتی راهی برای پنهان کردن بندر اسکندریه که یک هدف استراتژیک برای بمب افکن‌ها بود و نزدیک کانال سوئز واقع شده بود استفاده کردند. با این حقه ۱۵۰ هزار سرباز و ۱۰۰۰ سلاح و تانک از نظرها مخفی ماندند.

روش های ماسکرلاین آنقدر موثر بود که آدولف هیتلر او را به مردانی که در فهرست سیاهش جای داشتند اضافه کرد و نامش را در کنار چهره‌های جنگی چون برنارد مونتگومری فیلد مارشال و داگلاس مک آرتور قرار داد.

کامبربچ برای بازی در فیلم قبلی‌اش که به جنگ جهانی مربوط بود یعنی «بازی تقلید» نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگری شد. او در این فیلم نقش آلن تورینگ را بازی کرد که با کشف خود در جنگ جهانی دوم توانست کدگذاری آلمانی‌ها را از بین ببرد و پیروزی بزرگی برای ارتش انگلستان به دست آورد.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی