آخرین اخبار

«جوانی» بهترین فیلم آکادمی فیلم اروپا در سال ۲۰۱۵ شد

19:19:05 1394/09/22


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «جوانی» ساخته پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی نه تنها به عنوان بهترین فیلم بیست و هشتمین دوره جوایز فیلم اروپایی انتخاب شد، بلکه جایزه بهترین کارگردانی را برای سازنده‌اش و بهترین بازیگری را برای مایکل کین دریافت کرد.

این درام که نخستین بار در جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد بر شخصیت یک آهنگساز ارکستر بازنشسته با بازی مایکل کین استوار است که با سالخوردگی روبه روست و در یک آسایشگاه در سوییس با دوست قدیمی‌اش با بازی هاروی کیتل زندگی می‌کند. این دومین جایزه بزرگی است که سورنتینو از جوایز فیلم اروپایی دریافت می‌کند و او یک بار دیگر برای درام «زیبایی بزرگ» جوایز را در سال ۲۰۱۳ جارو کرده بود و پنج جایزه اصلی از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر را دریافت کرده بود.

مایل کین که برای دریافت جایزه‌اش روی صحنه رفته بود گفت: در طول ۵۰ سال بازیگری‌ام هرگز جایزه‌ای از اروپا دریافت نکردم و امشب دو جایزه گرفتم.

او دیشب جایزه افتخاری آکادمی فیلم اروپایی را نیز دریافت کرد و سومین دریافت کننده در همه دوره‌های اهدای این جایزه بود.

شارلوت رمپلینگ نیز جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در درام «۴۵ سال» ساخته اندرو هیگ برد که درباره زوجی ازدواج کرده است که چهل و پنجمین سال ازدواجشان را جشن می‌گیرند که با نامه‌ای عجیب که به ناگهان برای مرد می‌رسد روبه رو می‌شوند. رمپلینگ جایزه یک عمر دستاورد هنری را نیز دیشب دریافت کرد.

«کبوتری که روی شاخه نشست به هستی می‌اندیشد» ساخته ران آندرسون نیز که پیشتر جایزه شیر طلای ونیز را برده بود و سومین قسمت از سه گانه‌ای درباره شراط انسانی است، به عنوان بهترین فیلم کمدی سال انتخاب شد.

«ایمی» ساخه آصف کاپادیا نیز جایزه بهترین مستند را دریافت کرد و یورگوس لانتیموس و افتیموس فیلپو جایزه فیملنامه را برای «خرچنگ» دریافت کردند. این فیلم کمدی سیاه با بازی کالین فارل و راشل وایز ساخته شده است.

«ترانه دریا» ساخته تام مور درباره جوانی ایرلندی و خواهر کوچکترش که می‌تواند به یک فُک بدل شود، جایزه انیمیشن را گرفت.

جایزه فیلم منتخب مردم نیز به آلبرتو رودریگز برای درامی جنایی با عنوان «مارشلند» رسید که در دهه ۱۹۸۰ می گذرد.

کریستوف والتز دیگر برنده دیشب بود که جایزه دستاورد اروپایی را در سینمای جهان برای مشارکتش در فیلم‌های بین‌المللی گرفت.

تهیه کننده و توزیع کننده ایتالیایی اندرو اوچیپینتی مالک «لاکی رد» در رم، نیز جایزه اویریماژ را از آن خود کرد و جایزه بهترین فیلم کوتاه نیز به «پیک نیک» رسید.

در این مراسم ضرورت آزاد کردن اولگ سنتسوف کارگردان اوکراینی نیز درخواست شد که به ۲۰ سال زتدان در روسیه به دلیل مخالفتش با اشغال کریمه توسط روسیه محکوم شده است. آکادمی فیلم و هنرهای اروپا از نیکیتا میخالکوف رییس انجمن فیلمسازان روسیه خواست تا به این فیلمساز اوکراینی کمک کند.

این مراسم دیشب با حضور ۹۰۰ مهمان در برلین برگزار شد.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی