آخرین اخبار

نقد و بررسی «در آستانه بامداد» در خانه هنرمندان

19:46:17 1394/08/24


به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم مستند بلند «در آستانه بامداد» به تهیه کنندگی و کارگردانی مختارشکری پور ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ آبان ماه توسط انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته خواهد شد. در این برنامه علاوه بر اکران فیلم یاد شده جلسه نقد و بررسی نیز برگزار می شود.

فیلم مستند «درآستانه بامداد» اثری بلند درباره آثار و عملکرد زندگی احمد شاملو نویسنده، شاعر و مترجم فقید کشورمان است که کارگردان در این اثر به شعر، سبک و بیان زبانی خاص، ترجمه و پژوهش در زمینه فرهنگ عامه از جمله کتاب کوچه، کارهای گوناگون وی در زمینه ادبیات و شاعران کلاسیک و همچنین دیدگاه های وی درباره شاعران بزرگ شعر فارسی پرداخته است.

 این مستند دربردارنده گفتارهایی از چهره‌های سرشناس ادبیات و هنر معاصر ایران از جمله محمود دولت آبادی، زنده یاد سیمین بهبهانی، شهرام ناظری، مسعود کیمیایی، جواد مجابی، علی اشرف درویشیان، ایران درودی، محمدرضا اصلانی، محمد بهارلو، علی رفیعی، احمدپوری، محمد شمس لنگرودی، حافظ موسوی، علی دهباشی، موسی بیدج، محمد یعقوبی و آیدا شاملو است.

ضمن اینکه  تعدادی از بازیگران سینما و تئاتر از جمله ستاره و لاله اسکندی، آیدا کیخایی، علی سرابی و باران کوثری برای ساخت جلوه‌هایی بصری و نمایشی از آثار شاملو حضور افتخاری داشته اند.

اجرای اختصاصی شعری از شاملو با ساز و آواز شهرام ناظری هم از بخش های دیگر این مستند هستند.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی