آخرین اخبار

«فصل فراموشی فریبا» بهترین فیلم جشنواره هارتلند آمریکا شد

08:16:11 1394/08/05


به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره بین المللی  فیلم هارتلند آمریکا به عنوان جشنواره مقدماتی  آکادمی اسکار در آمریکا شناخته می شود که دریافت کنندگان جایزه بخش فیلم کوتاه مستقیما به آکادمی اسکار معرفی می شوند.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» که در بخش مسابقه بیست و چهارمین دوره این جشنواره قدیمی در قلب آمریکا حضور داشت موفق به دریافت جایزه بزرگ و اصلی جشنواره به عنوان بهترین فیلم سینمایی شد.

این جشنواره از بیست و هفتم مهرماه تا سوم آبان ماه میزبان بیست و پنج فیلم از سراسر جهان بود که از ایران فقط فیلم «فصل فراموشی فریبا» در بخش رقابتی حضور داشت. رزاق موسوی پور به عنوان نماینده این فیلم که به آمریکا دعوت شده بود جایزه را دریافت کرد.

فيلم «فصل فراموشي فريبا» به كارگرداني و تهيه كنندگي عباس رافعي هفته گذشته در نهمین دوره جشنواره نیویورک موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم شد و پیش از این  عباس رافعی در جشنواره رومانی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سینمایی شده بود.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» در شهریور ماه امسال در بخش مسابقه جشنواره بین المللی  فيلم نیوجرسی آمریکا حضور داشت و موفق به دریافت چهار جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه از این جشنواره شد و در جشنواره هرات موفق به دریافت بهترین فیلم از این جشنواره شد. عباس رافعی بیش از این نیز دربخش مسابقه جشنواره هادسون نيويورك و در بخش رقابتي جشنواره بين المللي كلمبيا آمریکا و جشنواره فیلم های آسیایی شیکاگو و در سي و نهمين دوره جشنواره فيلم مونترال كانادا حضور داشت.  

فیلم «فصل فراموشی فریبا» داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش روی زندگی عاشقانه اش سایه انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند. اكنون كه همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌های بیمارستان با وانت او کار کند.

از جمله عواملی كه در ساخت فیلم «فصل فراموشی فریبا» حضور دارند می‌توان به علی اصغری فیلمنامه‌نویس، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، عباس رستگارپور صدابردار، مصطفی مسجدی و رزاق موسوی پور مجری طرح و پیمان یزدانیان در سمت آهنگساز نام برد.

پخش بین المللی فیلم در موسسه تولید و پخش بین الملل «فیلمنگاران» انجام می شود.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی