آخرین اخبار

«کفش هایم کو؟» فیلمنامه خوبی دارد/ یک درس از علی حاتمی

08:16:10 1394/08/05


مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینمای درباره همکاری خود با کیومرث پوراحمد در فیلم «کفش هایم کو؟» به خبرنگار مهر گفت: پیش از این با کیومرث پوراحمد همکاری نداشتم و فقط به عنوان یک دوست سینماگر با یکدیگر مراوده داشتیم ولی زمانی که پیشنهاد طراحی دکور و صحنه فیلم «کفش هایم کو؟» شد، با اشتیاق پذیرفتم زیرا معتقدم پوراحمد یکی از فیلمسازان کاربلد سینمای ایران است و امیدوارم با این فیلمنامه بازگشتی قدرتمند به سینما داشته باشد.

وی درباره فیلمنامه «کفش هایم کو؟» اینگونه توضیح داد: این فیلم یک درام اجتماعی است و دوران گذار در جامعه امروز ایران را به تصویر می کشد و تلاقی فرهنگ ها با یکدیگر را هم به تصویر می‌کشد. نکته دیگر اینکه با توجه به بروز و گسترش انواع و اقسام شبکه های اجتماعی تعریف و ساختار خانواده دستخوش تغییر شده و فیلم «کفش هایم کو؟» درباره تغییر ساختار خانواده نیز نکاتی را مطرح می‌کند.

طراح صحنه و لباس فیلم «دوران عاشقی» با اشاره به ضرورت ساخت فیلمنامه هایی از این دست بیان کرد: به اعتقاد من سینمای ایران در حوزه اجتماعی نیاز به آثرا متنوع دارد که هر یک از زاویه دید خود جامعه و مسایل مبتلابه آن را مورد بررسی قرار دهند و باید شرایط ساخت فیلم هایی چون «دوران عاشقی» و یا فیلمی چون «کفش هایم کو؟» بیش از پیش فراهم شود.

میرفخرایی درباره طراحی صحنه و لباس در فیلم «کفش هایم کو؟» توضیح داد: فیلمبرداری اغلب صحنه های فیلم در یک آپارتمان انجام می‌گیرد که گاهی فکر می‌کنم طراحی صحنه و لباس در آپارتمان مشکل تر از فیلم های تاریخی شده است. وسایل صحنه برای فیلمی که در فضای آپارتمان فیلمبرداری می شود باید به گونه ای طراحی و استفاده شود که برای مخاطب باورپذیر باشد.

وی در پایان با ذکر خاطره ای از همکاری با علی حاتمی عنوان کرد: زنده یاد علی حاتمی درباره طراحی صحنه در فضای داخلی نقطه نظر درستی داشت. او می گفت عکس های خانوادگی گویای طراحی صحنه و لباس افراد در موقعیت های مختلف است و این آلبوم ها در هر خانه ای وجود دارد و به همین دلیل در طراحی صحنه باید جلوتر از آلبوم های عکس حرکت کنیم.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی