آخرین اخبار

«جامه دران» وام‌دار ادبیات است/ آشتی مخاطب با سینما

21:48:05 1394/07/27


سیدجمال ساداتیان که تهیه کنندگی فیلم سینمایی «جامه دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی را به عهده دارد درباره جزئیات اکران این اثر به خبرنگار مهر گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده فیلم سینمایی «جامه دران» بعد از پایان اکران فیلم «۳۶۰ درجه» از اواسط آبان در سرگروه سینمایی «پردیس زندگی» اکران می شود.

وی یکی از ویژگی های «جامه دران» را اقتباس از رمانی به همین نام دانست و بیان کرد: با تولد صنعت سینما و دنیای آمیخته با تخیل آن این فرصت در اختیار دنیای فرهنگ و هنر قرار گرفت تا بتوان آنچه در رمان‌ها نوشته می‌شود بر پرده سینما نیز به تصویر کشید. سینما به عنوان یکی از ابزارهای بصری توانست داستان های نویسندگان بزرگ ادبیات جهان را به شکل تصویری پیش روی مردم قرار دهد و از همان زمان رابطه بین دنیای ادبیات و سینما روز به روز پررنگ‌تر شد.

وی حضور ناهید طباطبایی نویسنده رمان «جامه‌دران» در کنار حمیدرضا قطبی به عنوان نویسنده فیلمنامه را در قوام یافتگی فیلم موثر دانست و گفت: پیش از این برخی از داستان های ناهید طباطبایی به فیلم تبدیل شده اند که به نظر من آثار خوبی از آب درآمده‌ند، اما در فیلم «جامه دران» این اتفاق تکمیل‌تر شد زیرا این نویسنده هنگام نگارش فیلمنامه کنار حمیدرضا قطبی بود و این همراهی باعث شد ریزه کاری های داستان در ساخت فیلم نیز در نظر گرفته شود.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: من به عنوان تهیه کننده روی فیلمنامه هایی که برای ساخت پیشنهاد می شود، حساسیت دارم و معتقدم یک فیلمنامه برای رسیدن به مرحله تولید باید کامل باشد. خوشبختانه فیلمنامه «جامه دران» از این ویژگی برخوردار بود و به دلیل همین ویژگی بود که دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به ناهید طباطبایی و حمیدرضا قطبی اهدا شد.

وی ادامه داد: «جامه دران» سرنوشت اجتماعی زنان در ایران را به تصویر می کشد و عوامل خوب و حرفه ای در تولید این فیلم مشارکت داشتند از همین رو معتقدم این فیلم با مخاطب هم ارتباط برقرار می‌کند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «جامه دران» در پایان گفت: اهداف فیلمنامه در فیلم «جامه دران» به خوبی نشان داده شده و در عین حال کارگردان توانسته استفاده خوبی از عوامل فیلم داشته باشد و مسیر داستان را به سمت درستی هدایت کند و فکر می کنم تحلیل هایی که «جامه دران» ارائه داده با سلیقه های مختلف قابل درک و پسند است. نکته دیگر اینکه آثاری در سینمای ایران باید تولید شود که در جهت اعتمادسازی کارساز باشد و مخاطب از دست رفته سینما را بار دیگر به سالن ها برگرداند و من هنگام ساخت فیلم «جامه دران» به این موضوع هم فکر می‌کردم.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی