آخرین اخبار

اکبر عبدی از کارگردانی تئاتر می‌گوید/ تئاتر روشنفکری را دوست ندارم /دلم می‌خواهد همیشه تئاتر کار کنم

19:48:30 1394/07/08


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکبر عبدی حالا بعد از شش سال دوباره به صحنه تئاتر بازگشته است. او این روزها نمایش «رستوران عمو اکبر» را در سالن جامجم به روی صحنه برده است. 

او درباره این نمایش به خبرآنلاین میگوید: «نویسنده این کار آقای درویش علیپور بود و من آن را کارگردانی کردم. علاوه بر کارگردانی در این نمایش دو نقش هم بازی میکنم. نقش عمو عزت و خواهرش.» 

عبدی درباره بازگشتش به تئاتر نیز اظهار میکند: «من همیشه دوست داشتم و دارم تئاتر بازی کنم و همیشه سوژههایی را هم برای کار کردن مدنظر دارم اما علاقه و گرایشم به تئاتر ایرانی و تئاتر لالهزاری قدیمی است. نمایشهایی که شاد هستند و برای مخاطب لحظات مفرحی را رقم میزنند. خیلی با تئاترهای آوانگارد یا روشنفکری ارتباط برقرار نمیکنم.» 

بازیگر فیلم «مادر» درباره استقبال مردم از نمایش «رستوران عمو اکبر» هم میگوید: «با این که برای این نمایش هیچ تبلیغی نداشتیم استقبال بسیار خوب بوده و از روز اول پر رفتیم. احتمال دارد در روزهای آخر هفته نیز دو اجرا داشته باشیم.» 

او میافزاید: «خیلی دلم میخواهد یک جایی را بگیرم که مختص تئاتر باشد و ما اولین گروهی تئاتری در ایران بشویم که سالن تئاتر مخصوص خودش را دارد. برای رسیدن به این هدف هم خیلی تلاش کردهام چون واقعا با مشکلات بسیاری در این زمینه روبرو هستیم.» 

عبدی ادامه میدهد: «مثلا سالنی از وزارت آموزش و پرورش برای اجرای تئاتر گرفتم اما من مدتی مریض شدم و نتوانستم نمایش را اجرا کنم. بعد که خواستم دوباره کار را شروع کنم دیدم سالن را به طور کلی به یک دلال اجاره دادهاند و به من گفتند برو و سالن را از او اجاره کن. یا مثلا میخواستیم سالن سیمرغ را از وزارت دفاع اجاره کنیم اما مبلغ اجاره خیلی بالا بود و گفتند شبی دو میلیون و نیم باید اجاره بدهید که از توان ما خارج بود.»

سالن فرهنگسرای اندیشه دیگر سالنی بود که عبدی برای اجاره آن اقدام کرد اما: «آنجا هم گفتند تا دهم مهر ماه نمیتوانید اجرا بروید ضمن این که بازبینی وزارت ارشاد را قبول نداشتند و میگفتند خودمان باید بازبینی کنیم. خلاصه هر کجا رفتیم سنگی جلوی پایمان انداختند تا این که به این سالن جام جم رسیدیم که یک سالن خصوصی است.»

 

او میافزاید: «در این سالن تا اول محرم اجرا خواهیم داشت ولی اینجا هم از نظر پارکینگ و تهویه مشکل دارد. اگر این مشکلات بعد از محرم و صفر حل شود اجرایمان را در این سالن ادامه خواهیم داد وگرنه باز باید به دنبال سالن بگردیم.» 

بازیگر فیلم «ای ایران» درباره تلاشهایش برای گرفتن سالن و هماهنگیهایی که انجام داده نیز میگوید:‌ «با شورای شهر مذاکراتی داشتهایم و قرار است ملاقاتی هم با آقای قالیباف داشته باشیم تا اگر شد سالنی اختصاصی داشته باشیم و بتوانیم در آن تئاتر ایرانی اجرا کنیم.»

او در پاسخ به این پرسش که چرا در سالن سنگلج که مختص نمایش ایرانی است به روی صحنه نمیرود نیز اظهار میکند: «ظرفیت سالن سنگلج کم است. ما هم یک گروه پرتعداد هستیم و به همین خاطر اجرا در آن سالن از نظر مالی برای ما جوابگو نیست. ما حداقل به سالنی سیصد الی پانصد نفره احتیاج داریم وگرنه اجرا برایمان چه از نظر مادی و چه از نظر معنوی فایدهای ندارد. متاسفانه در کشور ما تئاتر پشتوانه ندارد و بودجه کمی به آن اختصاص مییابد. به همین خاطر با مشکلاتی از این دست همیشه روبرو بودهایم.» 

نمایش «رستوران عمو اکبر» با حضور بازیگرانی چون محمد شیری، امیر نوری، علیرضا مهدیون، محسن افشار و … هر روز ساعت ۲۰/۳۰ در سالن جام جم به روی صحنه میشود. 

۵۷۲۴۴



تله سینما

خبرآنلاین

عناوین تصادفی