آخرین اخبار

بریتانیایی‌ها به تماشای تام هاردی نشستند/ «افسانه» دوست داشتنی

19:03:03 1394/06/27


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «افسانه» فیلمی بود که این آخر هفته بریتانیایی‌ها را بیشتر از هر فیلم دیگری راهی سینماها کرد و در رتبه اول پرفروش ها ایستاد. تا یک سال پیش تام هاردی بیشتر در فیلم‌های بزرگ در نقش‌های مکمل که از جمله آن‌ها می‌توان به «سرآغاز» و «ظهور شوالیه تاریک» اشاره کرد و در نقش‌های اصلی فیلم‌های کوچکتر از جمله «برانسون» و «لاک» ظاهر می‌شد.

او در درام «بی‌قانون» کنار شیا لباف، با جوئل ادگرتون در «مبارز» و کنار ریس ویدراسپون و کریس پاین در کمدی درام «این یعنی جنگ» هم بازی کرده بود اما طی سال گذشته، نقش‌های اصلی او با فیلم‌های «سقوط»، «کودک ۴۴» و «مد مکس: جاده خشم» بسیار بزرگتر شده‌اند.

«مد مکس» در ماه می با فروشی ۴.۵۴ میلیون پوندی اکران شد که بزرگترین اکران یکی از فیلم‌های نقش اصلی هاردی با اختلاف زیاد بود. اما از آنجا که «کودک ۴۴» با فروشی ۵۰۶ هزار پوندی در ماه آوریل و «سقوط» با فروش ۶۱۵ هزار پوندی در ماه نوامبر اکران شدند، بسیاری از مفسران صنعت فیلم گفتند که فروش «مد مکس» به خاطر هیجان بینندگان نسبت به بازسازی این فیلم بوده و نه بازیگر اصلی آن.

حالا «افسانه» از راه می‌رسد؛ با فروش حیرت‌انگیز ۳.۷ میلیون پوندی به اضافه ۱.۴۹ میلیون پوند دیگر در پیش‌نمایش‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه که به این ترتیب فروش کل آن ۵.۱۹ میلیون پوند است. این فیلم به کارگردانی برایان هلگلند، مسلما از اینکه تماشاچیان بریتانیایی نسبت به وجود برادران کرِی آگاه هستند و به آن‌ها علاقه دارند سود می‌برد چون این دو برادر هنوز هم بدنام‌ترین گانگسترهای لندن هستند. با این حال، هاردی هم یک نقطه فروش کلیدی دارد: با توجه به اعتبار او به عنوان بازیگری متعهد، نقش‌آفرینی او در هر دو نقش رانی و رجی کرِی یک فاکتور کنجکاوی قدرتمند به معادله اضافه کرده است.

موفقیت «افسانه» یک بار دیگر نشان می‌دهد که چطور یک فیلم می‌تواند از مجموع اجزایش به موفقیت بیشتری دست پیدا کند؛ همانطور که فصل پاییز گذشته هم وقتی بندیکت کامبربچ نقش آلن تیورینگ را در فیلم «بازی تقلید» بر عهده گرفت و این فیلم ۱۶.۴ میلیون پوند در باکس‌آفیس بریتانیا فروخت. هاردی هم ممکن است با «مد مکس» طرفداران تازه پیدا کرده باشد و علاقه به نقش‌آفرینی‌اش در «افسانه» را بالاتر برده باشد.

توزیع‌کنندگان فیلم بریتانیا به ماه سپتامبر با احتیاط نگاه می‌کنند و افتتاح‌کنندگان بزرگ سال گذشته «غول‌های جعبه‌ای» (باکس‌ترول‌ها) با فروش ۲ میلیون پوند و «برابرکننده» با فروش ۱.۸۹ میلیون پوند بودند. با فیلم «افسانه»، کمپانی توزیع استودیوکانال ثابت می‌کند که فیلم درست می‌تواند در هر موقعی با تماشاچیان ارتباط برقرار کند.

۱۰ فیلم برتر در باکس آفیس بریتانیا

۱. «افسانه» با فروش ۵.۱۸۹ میلیون پوند در ۵۲۲ سالن
۲. «دونده هزارتو: محاکمات سوختگی» با فروش ۲.۷۹۹ میلیون پوند در ۵۱۸ سالن
۳. «بازدید» با فروش ۱.۰۳۱ میلیون پوند در ۴۱۳ سالن
۴. «مستقیم از کامپتون» با فروش ۶۳۰ هزار پوند در ۴۴۷ سالن. فروش کل: ۷.۱ میلیون پوند
۵. «وارونه» با فروش ۶۳۰ هزار پوند از ۵۳۴ سالن. فروش کل: ۳۶ میلیون پوند
۶. «ماموریت غیرممکن: ملت سرکش» با فروش ۳۰۲ هزار پوند در ۳۱۱ سالن. فروش کل: ۲۰ میلیون پوند
۷. «پیکسل‌ها» با فروش ۲۷۲ هزار پوند از ۴۴۲ سالن. فروش کل: ۷.۹۱۵ میلیون پوند
۸. «راه فراری نیست» با فروش ۲۵۴ هزار پوند از ۴۲۶ سالن. فروش کل: ۱.۲ میلیون پوند
۹. «سینمای مخفی: امپراتوری حمله می‌کند» با فروش ۲۵۴ هزار پوند. فروش کل: ۵.۵ میلیون پوند
۱۰. «مرد غیرمنطقی» با فروش ۱۹۷ هزار پوند در ۱۶۶ سالن.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی