آخرین اخبار

علی جنتی : پاسخگوی اظهارات درباره «قصه‌ها» هستم/ حضور فیلم «محمد رسول‌الله ص» در اسکار قطعی نیست

18:50:55 1394/06/24


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشِیه برگزاری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ در جمع خبرنگاران پیرامون حضور فیلم «محمد رسول‌الله ص» در جشنواره اسکار گفت: هنوز تصمیمی برای اینکه فیلم «محمد رسول الله ص» نماینده ما در جایزه اسکار باشد نگرفتیم.

وی در خصوص فیلم رخشان بنی اعتماد عنوان کرد: فیلم «قصه‌ها» نیز مشکلی نداشته و به همین دلیل مجوز گرفته است.اگر صحبتی در مورد فیلم «قصه‌ها» مطرح شود من جوابگو خواهم بود.

جنتی ادامه داد: هنرمندان ما نمی‌توانند چشمشان را به مسائل اجتماعی ببندند.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: من دلیل لغو کنسرت شهرام ناظری را نمی‌دانم و باید در این مورد تحقیق کنم.

جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش نظارت ارشاد در بحث چاپ قرآن کریم گفت: قبل از اینکه قرآن‌ها از چاپ خانه خارج شوند باید بررسی شوند قرآن با کتاب‌های دیگر متفاوت است و گاهی دیده شده که قرآن نیز مشکل داشته باشد و ما آن را از بازار خارج کردیم.

وی با تاکید بر اینکه قرآن‌هایی که همراه با صحیفه سجادیه چاپ شدند از بازار خارج شدند، اظهار داشت: قرآن‌ها با ترجمه‌های مناسبی که مورد تایید سازمان دارالقران قرار می‌گیرند، منتشر می‌شوند.

جنتی در خصوص کمبود مواد اولیه در صنعت تصریح کرد: ما کمبود کاغذ داریم و این موضوع دوبار در جلسات ما مطرح شده است. باید تعرفه‌های جدیدی برای کاغذ مطرح شود تا کاغذ با قیمت ارزان به دست مردم برسد.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه موجود صنعت نشر در سال‌های آینده به دست مخاطبانشان می‌رسد، خاطرنشان کرد: با توجه به گشایش صورت گرفته باید ارتقا پیدا کنیم.

57241



تله سینما

خبرآنلاین

عناوین تصادفی