آخرین اخبار

2013؛ سال کمدی‌های پرفروش/ مردم بیشتر خندیدند

01:03:08 1392/08/28


 در حالی که همه این فیلم‌های کمدی تاکنون به نمایش درآمده‌اند، ساخت آنها موجب شده تا سال 2013 به عنوان سالی پررونق برای فیلم‌های کمدی شناخته شود.

ساخت هشت فیلم کمدی پرفروش که در بازار جهانی بیش از 100 میلیون دلار فروختند، در حالی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم آمار چنین فیلم‌هایی برای سال پیش تنها چهار عنوان و برای سال 2011 پنج عنوان بود.

در حالی که سال 2013 با توجه اندکی به فیلم‌های کمدی شروع شد و تنها یک فیلم از این میان یعنی فیلم "دزد هویت" تا ماه ژوئن (خرداد) راهی پرده‌های سینماها شد اما این روال بعدا شتاب گرفت.

در ساخت این کمدی‌ها کمپانی‌های بزرگ چون پارامونت، برادران وارنر، یونیورسال و سونی هر یک با داشتن دو فیلم کمدی پرفروش، سهم مشترکی از این بازار را در اختیار گرفتند و هر یک در کارنامه‌شان حداقل دو کمدی با فروشی 100 میلیون دلاری را ثبت کردند. در این میان فوکس با کمدی پرفروش "گرما" عنوان صاحب پرفروش‌ترین فیلم کمدی سال را به خود اختصاص داد. این فیلم با بازی ساندرا بولاک و ملیسا مک کارتی موفق به فروشی 160 میلیون دلاری در آمریکا و فروشی 230 میلیون دلاری در سراسر جهان شد.

کریس آرونسن از کمپانی فوکس قرن بیستم دراین‌باره گفت: در حالی که کمپانی‌های مختلف هر سال سعی می‌کنند کمدی‌های موفقی تولید کنند، امسال به نظر می‌رسد که تقریبا همه در این کار موفق بوده‌اند و استقبال مردم نشان‌دهنده این موفقیت است.

کمپانی یونیورسال که سال پیش با ساخت فیلم "تد" موفق به فروشی 550 میلیون دلاری شده بود امسال در آغاز سال با فیلم "دزد هویت" موفق به فروش 135 میلیون دلاری در آمریکا و فروشی 174 میلیون دلاری در سراسر جهان شد. این فیلم که با بودجه 35 میلیون دلاری و به کارگردانی ست گوردون با بازی ملیسا مکارتی و جیسن بیتمن ساخته شد چند هفته در صدر فروش آمریکا جای داشت و سرانجام هم در میان کمدی های پرفروش سال 2013 در مکان سوم جای گرفت. بیتمن در این فیلم نقش یک تاجر آرام و موقر را بازی می‌ کند که در سفری از دنور به میامی با زنی به ظاهر بی‌آزار با بازی مک کارتی روبه رو می‌شود که هویت او را می‌دزدد.

کمدی "ما خانواده میلر هستیم" با بازی جنیفر آنیستون و اِما رابرتز از کمپانی برادران وارنر نیز که در تابستان و از اوایل اوت راهی پرده های سینما شد موفق به فروشی 150 میلیون دلاری در آمریکا و فروشی 266 میلیون دلاری در سراسر جهان شد و جایگاه دوم پرفروش ها را به خود اختصاص داد. این فیلم داستان یک قاچاقچی مواد است که بدهی سنگینی بالا آورده و برای قاچاق از مکزیک به آمریکا و حل مشکلاتش جنیفر انیستون را استخدام می ‌کند تا نقش همسر او را بازی کند.

دیگر فیلم 100 میلیون دلاری این فهرست "بالغ ها 2" ساخته دنیس دوگان با بازی آدام سندلر و سلما هایک بود که ادامه ای بر قسمت اول این فیلم در سال 2010 است و موفق به فروش 134 میلیون دلاری در آمریکا و فروشی 264 میلیون دلاری در سراسر جهان شد. این فیلم نیز از محصولات کمپانی سونی بود که 12 ژوییه و در وسط تابستان اکران شد و جایگاه چهارم را به دست آورد.  

"خماری 3" (هنگ آور 3) هم با فروشی 112 میلیون دلاری در آمریکا و 351 میلیون دلاری در سراسر جهان محصولی از کمپانی برادران وانر بود که موفقیت دو قسمت قبلی خود را تکرار کرد. تاد فیلیپز کارگردان سومین قسمت فیلم که دو فیلم قبلی را هم ساخته بود، این فیلم را با حضور بردلی کوپر، زاک گالیفیاناکیس، اد هلمز، جاستین بارتا و مایک تایسن راهی پرده سینماها کرد.

"این آخرش است" اولین تجربه کارگردانی ست روگن از کمپانی سونی که اوایل ژوئن راهی پرده های سینماها شد با فروشی 101 میلیون دلاری در آمریکا و 124 میلیون دلاری در سراسر جهان، داستان یک جوان مشهور را روایت می کرد که در دنیای آخرالزمانی سر می کند. این فیلم که با بودجه 32 میلیون دلاری ساخته شد، فیلم غافلگیرکننده کمپانی سونی در سال 2013 لقب گرفت.

در میان پرفروش های امسال چهار فیلم هم بودند که گرچه در آمریکا موفق به فروش بالای 100 میلیون دلار نشدند، اما با توجه به گیشه جهانی‌شان، فیلم های موفقی محسوب می شوند.

"پدر بزرگ بد" که 25 اکتبر اکران شد در آمریکا 80 میلیون دلار و در جهان 102 میلیون دلار فروخت. "قرمز 2" هم با بازی بروس ویلیس در آمریکا 53 میلیون و در جهان 129 میلیون دلار فروش کرد. "دوره کارآموزی" از کمپانی فوکس در آمریکا 45 میلیون و در جهان 93 میلیون دلار فروخت و "شامل آموزش نمی‌شود" در آمریکا 44 میلیون و در جهان 85 میلیون دلار فروخت. این فیلم اولین فیلم اسپانیایی‌زبان بود که چنین موفقیتی در آمریکا به دست آورد.

 



.


خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی