آخرین اخبار

پوراحمد: آب‌وهوا یاری کند «50 قدم آخر» به پایان می‌رسد

00:35:36 1392/08/27


کیومرث پوراحمد که این روزها به گفته‌ی خودش در سردترین نقطه‌ی ایران مشغول فیلمبرداری فیلم «50 قدم آخر» است، گفت: اگر آب‌وهوا یاری کند که تا الان یاری کرده است،چیز زیادی از فیلمبردار فیلم باقی نمانده است.

 

این کارگردان سینمای ایران که بیش از 75 درصد از فیلمبرداری فیلمش سپری شده و این روزها در حوالی شهرکرد مشغول کار است گفت: گروه 40 نفره‌ی ما همه یک‌دل و بدون هیچ حاشیه‌ای مشغول کار هستند و به نظرم در سینمای ایران به ندرت چنین گروهی با این تعداد می‌توان به خاطر آورد که بدون حاشیه کار کرده باشند و به نظرم یکی از بهترین گروه‌ها هستند.

 

به گفته‌ی پوراحمد تدوین همزمان فیلم توسط واروژ کریم مسیحی و ساخت موسیقی آن توسط فردین خلعتبری در حال انجام است.

 

بابک حمیدیان، طناز طباطبایی و سلمان فرخنده در فیلم «50 قدم آخر» به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم سینمایی سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات عملیات لشگر زرهی 8 نجف اشرف در عملیات والفجر 4 را نمایش می‌دهد. این فیلم داستان خاطرات یک رزمنده نجف آبادی است که برای شناسایی به یک منطقه مین‌گذاری شده در خاک عراق می‌رود و 17 روز تمام با پایی زخمی انتظار می‌کشد تا بالاخره به کمکش می‌آیند ولی…

 

فیلمنامه این فیلم توسط پوراحمد با مشاوره حبیب احمدزاده به نگارش در آمده است. پروانه ساخت این پروژه اواخر سال گذشته به تهیه‌کنندگی سعید سعدی از سوی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد صادر شد.

 

پوراحمد پیش از این آثاری چون «اتوبوس شب» «شب یلدا»، «قصه‌های مجید» و... را ساخته است و این دومین تجربه پوراحمد در حوزه فیلمسازی‌ عرصه دفاع مقدس پس از «اتوبوس شب» است.



.


ایسنا

عناوین تصادفی