آخرین اخبار

«فصل فراموشی فریبا» در جشنواره رومانی رقابت می‌کند

21:01:53 1394/06/01


به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره بین المللی فیلم «براسو» (BRASOV) از دوازدهم تا بیست و دوم شهریور در رومانی برگزار می شود و تعداد ۹ فیلم از کشورهای آمریکا، کانادا، اسپانیا، هندوستان، آلمان و ایران در بخش مسابقه این جشنواره حضور یافته اند. همچنین دو فیلم برای افتتاحیه و اختتامیه جشنواره انتخاب شده اند.

این جشنواره فیلم های خود را به صورت گزیده انتخاب می کند و طی ۱۰ روز برگزاری جشنواره فقط ۱۱ فیلم به نمایش درمی‌آید.

«فصل فراموشی فریبا» پیش از این نیز در جشنواره شهر هادسون در نیویورک که بیست و سوم تا بیست و هشتم مرداد ماه در آکادمی هنر مونرو نیویورک برگزار شد و همچنین در بخش رقابتی جشنواره بین المللی کلمبیا امریکا حضور داشت.

این فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم مونترال کانادا نیز پذیرفته شده است.

«فصل فراموشی فریبا» در سی و دومین دوره جشنواره فجر در بخش مسابقه حضور داشت و ساره بیات نامزد بهترین باریگر زن شد. عباس رافعی کارگردان این اثر در نوزدهمین دوره جشنواره کرالا هند جایزه  بهترین کارگردان آسیا و «فصل فراموشی فریبا» جایزه نتپک (فیلمی که به ارتقا و توسعه سینمای آسیا کمک می کند) را دریافت کرد. پخش بین المللی فیلم در موسسه تولید و پخش بین الملل «فیلمنگاران» به مدیریت عباس رافعی انجام می گیرد.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اکنون که همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌های بیمارستان با وانت او کار کند.

عواملی که در ساخت فیلم «فصل فراموشی فریبا» حضور دارند می توان به علی اصغری فیلم‌نامه‌نویس، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، عباس رستگارپور صدابردار، مهرداد قلی‌پور چهره‌پرداز، رعنا امینی طراح صحنه و لباس، محمود موسوی‌نژاد صداگذار و  پیمان یزدانیان آهنگساز نام برد.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی