آخرین اخبار

سینمای کودک را به روز‌های اوجش برگردانیم/ تمرکززدایی از پایتخت

20:37:17 1394/04/08


حمید مدرسی تهیه‌کننده فیلم و سریال «کلاه قرمزی» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری بیست و نهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان گفت: در آغاز از انتخاب شدن علیرضا شجاع‌نوری به عنوان دبیر این جشنواره ابراز خوشحالی می کنم چراکه معتقدم این بازیگر سینمای ایران در عرصه مدیریت جشنواره فیلم کودک امتحان خود را پس داده است و مطمئن هستم که این دوره از جشنواره هم از جهت کیفی و هم از جهت کمی به خوبی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در سال‌های گذشته با کیفیت پایین برگزار شد و بهتر این بود که از اساس برگزار نمی‌شد چراکه با پنهان کردن ضعف ها، جشنواره ای بزک کرده را به خورد مردم می دادیم و صرفا محفلی برای ارائه آمار بود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» با اشاره به نشست رسانه ای جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان گفت: علیرضا شجاع نوری دبیر این دوره از جشنواره هم در صحبت‌های خود اصل را بر بیان صادقانه گذاشت و تاکید کرد که اگر فیلم خوبی در بخش مسابقه ایران وجود نداشته باشد ترسی از بیان این نکته ندارد و فقط بخش بین الملل را برگزار می کند.

مدرسی ادامه داد: ضمن اینکه شجاع نوری سابقه مدیریت جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان را در کارنامه کاری خود دارد و از جمله سینماگران دغدغه مند در حوزه سینمای کودک است و تجربه‌های خوبی در برگزاری این جشنواره دارد و بر خلاف مدیران گردشی امتحان خود را در این حوزه پس داده و می داند که در این دوره از جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان چه می کند. نکته دیگر اینکه در این مسیر نباید شجاع نوری را تنها گذاشت چراکه انجام این مهم به تنهایی از عهده یک نفر برنمی آید.

تهیه کننده فیلم «کلاه قرمزی و سروناز» تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان از جهت اهمیت موضوعی بسیار مهم و وجهه بین المللی جشنواره کودک پر رنگ است .اطمینان دارم که جشنواره خوبی از آب در خواهد آمد.

مدرسی با اشاره به پیشینه سینمای کودک و نوجوان ایران در دنیا گفت: فراموش نکنیم سینمای کودک در دوره ای پرچمدار فرهنگ و سینمای ایران در دنیا به شمار می آمد و اعتبار بالایی داشت و حال وقت آن رسیده به روزهای اوج برگردد. در این راه همه سینماگران به خصوص فعالان در عرصه سینمای کودک و نوجوان باید دست به دست هم دهند تا این جشنواره بار دیگر احیا شود و من هم به سهم خودم هر کاری از دستم برآید در این حوزه انجام خواهم داد.

این تهیه کننده سینما در پایان درباره المپیاد فیلمسازی ویژه کودکان و نوجوانان که در جشنواره بیست و نهم اجرایی می شود، گفت: سینما را باید از نوجوانانی به فرزندان آموخت و علاقه آنها را به درستی دریافت. بنابراین المپیاد فیلمسازی فرصتی برای ارزیابی استعداد نوجوان ها است و با شناخت استعدادهای فیلمسازی در نقاط مختلف این نکته را بهتر درک می کنیم که همه ایران، تهران نیست.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی