آخرین اخبار

نمایش مشهدی آدیداس در پایتخت روی صحنه می‌رود

09:02:55 1400/12/10


مسعود حکم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای این تئاتر در تهران اظهار کرد: تئاتر آدیداس از دوشنبه، ۹ اسفند ماه، در پردیس تئاتر شهرزاد تهران به مدت ۱۷ شب روی صحنه می‌رود. این نمایش سه دوره اجرای موفق در مشهد داشته که آخرین دوره دی ماه ۱۴۰۰ بوده است و رکورد مخاطب و اجرا را در مشهد شکست. این نمایش تفاوت دو نسل جدید و قدیم را با زبان طنز بیان می‌کند. نکته مثبت این نمایش نگاه جدیدش به شکاف نسل‌ها است و زبان طنز نمایش باعث استقبال زیاد مردم از آن شده است.

وی افزود: آدیداس به کارگردانی پویا غازی و نویسندگی مهدی ضیاء‌چمنی در سال ۱۳۹۷ تولید شد. در سال ۱۳۹۸ جوایز استانی کسب کرد و به سی‌وهشتمین دوره تئاتر فجر راه یافت، اما به دلیل شرایط آن زمان از حضور در جشنواره انصراف داد. در دوره‌های قبلی اجرا مهدی ضیاء‌چمنی بازیگر نقش اصلی نمایش بود که نتوانست در اجرای تهران تیم را همراهی کند. در حال حاضر جواد خواجوی بازیگر نقش اصلی تئاتر آدیداس است. خواجوی از بازیگران قدیمی و موفق تئاتر خراسان است.

تهیه‌کننده آدیداس با بیان اینکه اساس انتخاب بازیگر چهره بودن افراد نیست، عنوان کرد: بازیگران این نمایش همه بومی هستند. هر تغییری تاثیرات خودش را دارد و این تغییر بازیگر هم قطعاً تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت. در اجراهای مشهد تمام عوامل بومی مشهد بودند، اما در اجرای تهران ۹۵ درصد عوامل از اهالی تئاتر خراسان هستند و عده کمی از پشت صحنه از همکاران تهرانی ما هستند. امیدوارم آدیداس در شهرهای دیگر به عنوان نماینده مشهد به روی صحنه برود و این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره تأثیر شیوع بیماری کرونا در اجرای این نمایش، تصریح کرد: هر تغییراتی در وضعیت کرونایی کشور رخ دهد اولین قربانی تئاتر است. اول ظرفیت سالن‌های تئاتر کم می‌شود و بعد به بقیه موارد رسیدگی می‌شود. کم کردن ظرفیت درمان کرونا نیست. در تهران نمایش‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت روی صحنه می‌رود و سالن‌ها می‌توانند با مسئولیت خود تمام ظرفیت سالن را بفروشند، اما در مشهد ۲۵ درصد ظرفیت مجاز است. تصمیماتی که مسئولین مشهد در این موارد می‌گیرند درست نیست. برخی تئاترها با ۱۷ تماشاگر اجرا می‌شود و این تعداد تماشاگر برای یک تئاتری که حداقل ۳۰ نفر عوامل دارد شوخی است.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی