آخرین اخبار

روایت امیرشهاب رضویان از سفر ۸ هزار کیلومتری با نقی

09:00:56 1400/12/08


به گزارش ایسنا، فیلم «چی گفت؟ یا چگونه از باب مارلی انگلیسی آموختم؟» آخرین فیلم کوتاهی است که امیر شهاب رضویان ساخته است.

در این فیلم مستند داستانی، "امیرشهاب" و دوست همکلاسی اش "نقی"، پس از ٤٠ سال که از دوران تحصیل شان در دبیرستان ابن سینای همدان گذشته است، در امریکا به سفری ٨٠٠٠ کیلومتری می روند، "امیرشهاب" مرتب از نقی معنی ترانه های باب مارلی را می پرسد و این پرسش‌های تکراری باعث عصبانیت نقی و درگیری هایی بین این دو نفر می شود.

جدیدترین فیلم کوتاه رضویان روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

لیست عوامل فیلم «چی گفت؟ یا چگونه از باب مارلی انگلیسی آموختم؟» عبارتند از : طرح و کارگردانی: امیرشهاب رضویان، تدوین: مرتضی عباسیان، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، فیلمبرداران: امیرشهاب رضویان، نقی جلاده
جلوه های تصویری: امید خوش نظر، مسعود عمویی، مجید بختیاری، بازیگران: امیرشهاب رضویان، نقی جلاده.

برنامه شنبه۲۱ اسفند ماه / سئانس سوم/ ساعت ۱۸ (فیلم‌های بخش آزاد) جشن تصویر سال بدین شرح است: "در دامِ دیدن/ کارگردان: محمدرضا مهاجر/ ۱۹ دقیقه، ژپتو/ کارگردان: جابر تواضعی/ ۷ دقیقه، چی گفت!؟/ کارگردان: امیر شهاب رضویان/ ۱۵ دقیقه، آن مرد دیگر در را باز نکرد/ کارگردان: سیدهادی موسوی/ ۵۱ دقیقه.

امیر شهاب رضویان، زاده ۱۳۴۴ در همدان، حاصل کارش در سینما ساخت بیش از ۴۰ فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و کارگردانی ۷ فیلم سینمایی به نام های سفرمردان خاکستری (۱۳۷۹)، تهران ساعت هفت صبح (۱۳۸۱)، مینای شهر خاموش (۱۳۸۵)، تابستان عزیز(۱۳۸۸)، روزی که مینا گم شد (۱۳۹۰)، سفرزمان (۱۳۹۲) و یک دزدی عاشقانه (۱۳۹۴) است. او بیش از ۱۵ فیلم سینمایی را هم تهیه کرده است. رضویان در کنار کارگردانی، می نویسد، عکس می گیرد و گاه نقاشی می کند اما او  همچنان خاستگاه خود را سینما فیلم کوتاه می داند.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی