آخرین اخبار

سیف‌الله صمدیان در تدارک لشکر یک نفره

09:00:56 1400/12/08


به گزارش ایسنا، دبیر نوزدهمین جشنواره فیلم تصویر و تصویر سال که شامگاه گذشته ۶ اسفند ماه در افتتاحیه این رویداد در خانه هنرمندان ایران سخن می‌گفت، توضیح داد: از سال آینده جشنواره فیلم تصویر بین‌المللی خواهد بود. امسال به پیشنهاد سهند پسر اولم که می‌دانست چقدر نسبت به فیلم‌هایی که توسط یک نفر فیلمبرداری، کارگردانی، تدوین و ساخته می‌شود علاقه دارم، جایزه ویژه‌ی دبیر خواهیم داشت و یکی از آثاری که امسال با این شکل به دبیرخانه رسیده و در بخش آزاد یا جوان به نمایش درمی‌آید، به عنوان برگزیده معرفی خواهد شد. همچنین از سال آینده این آثار در جشنواره فیلم تصویر صاحب بخش مجزایی خواهند بود و به صورت بین‌المللی و فراخواندن آثار دیگر فیلم‌سازان گوشه، گوشه دنیا بخش فیلم‌های one man army یا به اصطلاح «لشکر یک نفره» را خواهیم داشت. 

سیف‌الله صمدیان  در تدارک "لشکر یک نفره"

صمدیان درباره‌ی فیلم «کیارستمی مشغول کار است» که در افتتاحیه جشنواره فیلم تصویر به نمایش درآمد، توضیح داد: نام این فیلم برگرفته از عنوان فیلم «کارگران مشغول کارند» است که عباس کیارستمی آن را نوشته و توسط مانی حقیقی ساخته شد. من بیش از آن که کارگردان این فیلم باشم، طراح آن هستم. چرا که بخش‌هایی از آن شامل پشت صحنه‌ فیلم‌های کیارستمی و ماکتی است که برای طعم گیلاس ساخته است. بخش‌های از تصاویر این فیلم برای اولین بار است که اساساً به نمایش در می‌آید. اثری ۵۵ دقیقه‌ای که منتخبی از فیلم‌های پشت صحنه «شیرین» و «کپی برابر اصل» به کارگردانی زنده‌یاد حمیده رضوی و فیلم «سوهانک» (پیش تولید طعم گیلاس) ساخته بهمن کیارستمی است.

این هنرمند عکاس و مستندساز با خوش‌آمدگویی به حضار ضمن قدردانی از کسانی که در برپایی این گردهمایی بزرگ نقش داشته‌اند و تکریم نام کسانی که در سال‌های گذشته همراه تصویر بوده و هم‌اکنون در میان ما نیستند از کامبیز درم‌بخش که هر ساله به عنوان داور بخش کارتون در تصویرسال حضور داشت یاد کرد.

وی همچنین از مهرداد ذوالنور، فرشته طائرپور، ایران درودی و عطا امیدوار به عنوان یاوران همیشگی یاد کرد.
 

آیین افتتاحیه کوتاه جشنواره فیلم تصویر و جشن تصویر سال با دابسمش فیلم "قیصر" که توسط روشن نوروزی  روی تک‌گویی معروف بهمن مفید بر این فیلم ساخته و به تصویر سال اهدا شده بود، همراه شد و در ادامه فیلم «کیارستمی مشغول کار است» به نمایش درآمد.

سیف‌الله صمدیان  در تدارک "لشکر یک نفره"

سمانه رستمی هم در این برنامه به خوش‌آمدگویی پرداخت و خبر داد که جشنواره نوزدهم فیلم تصویر  با یک تغییر اساسی همراه خواهد بود و از امروز تا آخرین روز برگزاری، او قبل از هر سئانس به معرفی آثار پرداخته و فرصتی نیز به فیلم‌ساز داده می‌شود تا به معرفی خود و اثرش بپردازد.

همچنین ۱۲۰ فیلم منتخب بخش آزاد و ۳۸ فیلم پذیرفته شده بخش جوان جشنواره فیلم تصویر در سانس‌های بین ساعت ۱۳ تا ۱۸ به نمایش در سالن شهناز به نمایش درخواهند آمد. 

علاقه‌مندان به بازدید از آثار جشن تصویرسال هم می‌توانند هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان ایرانشهر، انتهای خیابان موسوی مراجعه کنند که تا روز ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ و تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ برپا خواهد بود.

سیف‌الله صمدیان  در تدارک "لشکر یک نفره"

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی