آخرین اخبار

قصه‌های دلنشین سعید تشکری در حافظه تاریخی مردم ایران ماندگار خواهد بود

09:00:05 1400/11/21


متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

روح لطیف و جان شریف هنرمند عزیزمان، سعید تشکری، به سوی جان جانان پرکشید و کوهی از غم و انبوهی از اندوه و حسرت را بر دل اصحاب فرهنگ، هنر و ادبیات ایران اسلامی بر جای گذاشت.

فقدان این نویسنده پرانگیزه و خوش‌قریحه ایرانی و این نمایش‌نامه‌نویس نامدار خراسانی نه فقط برای خانواده و دوستان و شاگردان بلکه برای نسل‌های آینده کتاب‌خوان و هنردوست کشور نیز خسارت‌بار است. قصه‌های دلنشین رضوی و رمان‌های توحیدی و انقلابی و نمایش‌نامه‌های ضد استبدادی و ضد استعماری سعید تشکری عزیز در بارگاه حق تعالی گم نخواهد شد و در حافظه تمدنی ملت فرهنگ‌پرور و پرافتخار ایران همیشه خواهد درخشید.

اینجانب این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده داغدیده ایشان و به جامعه ادبیات و هنر ایران تسلیت می‌گویم.

از درگاه حضرت باری‌تعالی برای آن فقید که مفتخر به نشان خادمی آستان قدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا -علیه آلاف التحیه و الثنا- بود، رحمت و مغفرت الهی و همنشینی با مولایش و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی و اجر آرزومندم.

همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز طی پیامی درگذشت نویسنده فاضل به اصول اخلاق و صاحب صفا و خادم امام مهربانی‌ها مرحوم استاد سعید تشکری را به خانواده گرامی و دوستان و همکاران اهل قلمشان تسلیت گفت.

متن پیام محمد حسین‌زاده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ادبیات داستانی ایران و خراسان یکی از پشتوانه‌های خود را از دست داد. سعید تشکری فقط یک نویسنده نبود؛ اثر او بر ادبیات داستانی این مرز و بوم بیش از یک نویسنده آثار داستانی است و با شاگردپروری که از میان جوانان خراسانی کرد تا سال‌ها ان‌شاءالله دوست‌داران ادبیات از برکت قلم او و شاگردانش بهره خواهند برد.

سعید تشکری دلداده و دلبسته‌ درگاه و بارگاه حضرت ضامن آهو، امام مهربانی، علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بود و این عشق قلمش را سرشار از خلاقیت و ابتکار کرده بود تا در هر داستانش از زاویه‌ای جدید محبت خود را به امامش نشان دهد. امروز که سعید تشکری از بین ما به ظاهر رفته است ولی حجم بالای آثار چاپ شده‌اش و تعداد بالای آثار آماده چاپش نشان می‌دهد او هست و چه خوش میراثی به جا گذاشته است؛ داستان‌های رضوی، انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و...

غم کوچ او به جهان ابدی برای اهالی ادب و هنر سخت است و جانکاه. این مصیبت را به خانواده‌ این خادم فرهنگی حضرت رضا(ع) و دوست‌داران این نویسنده‌ی متعهد تسلیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی