آخرین اخبار

رئیس سازمان سینمایی از نادر طالب‌زاده عیادت کرد

09:01:35 1400/11/20


به گزارش ایسنا، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی دیروز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه، با حضور در منزل  نادر طالب‌زاده، کارگردان و تهیه‌کننده، از او عیادت کرد. 

در این دیدار علی ظاهر فیلمساز لبنانی و از دوستان نزدیک این کارگردان نیز حضور داشت. ظاهر مدیرموسسه فرهنگی هنری الرسالات لبنان است.

رئیس سازمان سینمایی در این دیدار به نقش برجسته طالب‌زاده در انعکاس بحران‌های درونی غرب و نظام سلطه اشاره کرد و گفت:  آقای طالب‌زاده سینماگری متفکر و تحلیل گری آگاه و انقلابی است.

وی ادامه داد: شناخت عمیق و درونی وی از چالش‌های نظام سرمایه داری و دنیای آکنده از دروغ و توهم غربی از طریق جنبش افق نو کمک کرد تا از زوایای واقعی‌تری پوچی و فرسودگی تمدن آمریکایی و رویای دروغین امریکایی را بفهمیم.

خزاعی با آرزوی سلامتی و عافیت عاجل برای این سینماگر خاطرنشان کرد: طالب زاده در کنار کارهای پژوهشی و سینمایی یک استراتژیست فرهنگی و یک فیلمساز متفکر جریان ساز است. یک انقلابی که پای اعتقاد و باورش به کشور همواره ایستاده است.

رئیس سازمان سینمایی از نادر طالب‌زاده عیادت کرد

 رئیس سازمان سینمایی کشور در این دیدار در جریان روند درمانی وی قرار گرفت و برایش آرزوی بهبودی و سلامتی کرد. خزاعی همچنین ضمن ابراز امیدواری برای تسریع روند درمان او، آمادگی خود را برای هرگونه کمک و همراهی اعلام کرد.

نادر طالب زاده دبیر کنفرانس بین‌المللی افق‌نو، دبیر جشنواره فیلم عمار، از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیئت اندیشه‌ورز این شبکه است. او فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. طالب زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار دارد در جنگ بوسنی نیز، شرکت داشته‌است.

نادر طالب زاده دبیر جشنواره فیلم عمار و مستندساز، چندی پیش به دلیل وخامت حال در بیمارستان بستری بود.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی