آخرین اخبار

مردم فارس میزبان خوبی برای تیم فیلم “سووشون” خواهند بود

09:00:12 1400/11/16


ماجرای ساخت فیلمی براساس رمان مشهور “سووشون” در باغ عفیف‌آباد شیراز و سازه‌های موقت آن به کارگردانی نرگس آبیار این روزها حواشی بسیاری به دنبال داشته است. 

شب گذشته نرگس آبیار در ویدئویی چند دقیقه‌ای به بیان دلایل این موضوع پرداخت و با احترام به نظر منتقدان و دلسوزان میراث فرهنگی اعلام کرد که ساخت گوشواره براساس نظر مجموعه تولید بوده است با این حال برای احترام به نظر مردم این گوشواره‌ها برداشته خواهد شد. 
هر چند آبیار در این ویدئو تاکید کرده است که هیچ یک از سازه‌ها پی ندارد و بر روی اسکلت فلزی و روی سطح زمین  و به بنا آسیبی وارد نشده است. 

در پی این اقدام این کارگردان، اسماعیل محبی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با تشکر از حساسیت و احترام نرگس آبیار به مردم این شهر، اظهار کرد: قطعا ساخت فیلم براساس رمانی مشهور درباره مردم شیراز و فیلمبرداری آن در همین شهر جای تشکر و قدردانی دارد. 

او با بیان اینکه محتوای رمان ضد استکباری و استعماری است و پرداختن به این مسئله در قالب فیلم در یک وجه درخور اهمیت است، گفت: برای ساخت فیلم و ایجاد سازه‌های موقت حساسیت‌هایی ایجاد شده بود که اقدام به موقع خانم آبیار مانع سوءاستفاده برخی از دشمنان و رسانه‌ها شد که به دلیل محتوای فیلم این سازه‌ها را بهانه عیب‌جویی کرده بودند. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس با بیان اینکه اقدام خانم آبیار اهمیت و احترام به نظر منتقدان دلسوز و مانع سوء استفاده برخی از سوءاستفاده‌گران داخلی و خارجی شد، افزود: قطعا مردم فارس میزبان خوبی برای این تیم خواهند بود تا فیلم ساخته شود. 

محبی‌پور با تاکید و تشکر از حرمت منتقدان واقعی توسط تیم فیلمبرداری این مجموعه نمایشی، گفت: استان فارس و شهر شیراز همواره بستر و جایگاه مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و این همراهی از سوی مردم و مسئولان برای تولید آثار فاخر وجود دارد. 

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی