آخرین اخبار

نشست یک فیلم پر انتقاد جشنواره

09:00:31 1400/11/14


به گزارش ایسنا، نادر فلاح در ابتدای نشست بیان کرد: می‌دانم انتقادهای زیادی برای این فیلم خواهد بود ولی امیدوارم به یک تعریف مشترک از این‌ اثر برسیم.

رامین سهراب در پاسخ به انتقاداتی درباره‌ داستان فیلم، تاکید کرد: ژانر این فیلم اکشن است و مخاطب از سکانس‌هایی که طراحی شده است، لذت می‌برد. بنابراین در فیلم اکشن نباید دنبال داستان بود.

کارگردان‌ "لایه‌های دروغ" که به گفته خودش در ۵ سالگی در فیلم یاران با بازی جمشید هاشم‌پور حضور داشته، درباره ساخت فیلمش گفت: دوست دارم اکشن سینمای ایران را زنده کنم، چیزی که در زمان فیلم‌های جمشید هاشور هم وجود داشت و می‌خواهم این کار را ادامه دهم تا دوباره اژدها وارد شود.

سهراب در پاسخ به اینکه چرا در فیلم بادیگاردها انگلیسی صحبت می‌کردند، گفت: به دلیل آنکه می‌خواستیم فیلم به صورت بین‌المللی پخش شود باید درصدی از فیلم به زبان انگلیسی می‌بود، با این وجود بیش از ۷۰درصد فیلم به زبان فارسی است.

او درباره بازگشت سرمایه‌ این فیلم توضیح داد: ترسی از فروش آن ندارم زیرا فیلم بین‌المللی است و فروش آن با دلار و یورو خواهد بود و البته که من دوست داشتم فیلم اکشن بسازم و این ریسک را کردم چون کاری بود که به انجام آن علاقه داشتم.

این کارگردان در پاسخ به انتقاداتی درباره‌ داستان فیلم، تاکید کرد: ژانر اکشن را با درام‌ قاطی نکنید، این فیلم داستان نیست بلکه ژانر اکشن است و مخاطب از سکانس‌هایی که طراحی شده، لذت می‌برد. اگر مد نظرتان دیالوگ است اینجا پر از فیلم‌های دیالوگ محور است. دوست دارم ژانر کمدی و اکشن را با هم ادغام کنم چون می‌دانم فیلم کمدی در ایران طرفدار بیشتری دارد.

محسن صرافی تهیه کننده این فیلم نیز با تاکید بر اینکه "از سال ۹۰ برای ساخت این فیلم‌ تلاش شد" در دفاع از انتقاداتی که به فیلم می‌شد بیان کرد: ای کاش می‌دیدید بچه‌های اکشن در اقصی نقاط ایران چه زحمتی می‌کشد و چقدر اکشن‌ را دوست دارند بنابراین، چنین طعنه‌هایی شایسته آنها نیست.

او ادامه داد: این تلاشی بوده برای ژانر اکشن و به نظر من تلاش سازندای بوده و تاکید می‌کنم که ۱۰ سال عمر بچه‌ها صرف این کار شده است و تجربه‌ای صورت گرفته برای ساخت فیلم اکشن و امیدوارم در تجربه‌های بعدی پیشرفت حاصل شود. ما خواستیم یک تجربه نو اتفاق بیفتد و بنا داریم تا در شهرستان‌ها هم فیلم به نمایش گذاشته شود.

این تهیه کننده درباره بازگشت سرمایه فیلم گفت: این اثر تولید مشترک است و سرمایه بخش کوچکی است و لازم بود هماهنگی‌هایی در سطح سفرا و بالاتر هم انجام شود و بنیاد سینمایی فارابی هم به تمامی همراه ما بودند نه فقط مالی بلکه مشکلات ما را هم تسهیل کرد.

وی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی کنایه‌ آمیز برای انتخاب این فیلم و حضورش در جشنواره گفت: هیئت انتخاب جسارت به خرج دادند برای انتخاب فیلم ما. اما بدانیم که نزدیک به دو دهه است فیلم اکشن در جشنواره حضور پیدا نکرده است و حتما هیئت انتخاب هم جسارت به خرج دادند تا این فیلم را انتخاب کنند.

نادر فلاح نیز که در این فیلم نقش آفرینی کرده است، گفت: من کارگر سینمای ایران هستم و تصورم این است که سینما مجموعه‌ای از ژانرها است‌. قرار نیست در سینما تمام فیلم‌ها عالی باشد، باید بگذاریم سینما قد بکشد و اینکه همه در حاشیه امن بایستیم درست نیست. من خودم منتقد این فیلم هستم اما از آن دفاع می‌کنم، زیرا حاصل تلاش جوانان این کشور است و برای آن زحمت کشیده‌اند.

رامین سهراب (بازیگر، کارگردان)، محسن صرافی (تهیه‌کننده)، شیوا اکبری (طراح‌صحنه)، تینا سهیلی (طراح‌لباس)، مهیاد میمی (طراح گریم)، علی کیان ارثی و بابک اردلان (صدابرداران)، جسیکا ولف، مجید سعیدی، علیرضا خارکن، ونوس کاملی، نادر فلاح و علی میرعلم‌زاده (بازیگران) از جمله عوامل حاضر در نشست بودند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی