آخرین اخبار

چرا تلویزیون در جشنواره فیلم فجر زنده نیست؟

09:01:01 1400/11/12


به گزارش ایسنا، تلویزیون برای چهلمین جشنواره فیلم فجر، جزییات سه ویژه‌برنامه را اعلام کرده است که هیچکدام به صورت زنده به روی آنتن نمی‌روند.

به نظر می‌رسد حاشیه‌های برخی برنامه‌های زنده سینمایی در سال‌های گذشته و اظهارنظرهای برخی از مهمانان و منتقدان تلویزیون درباره‌ی هنرمندان سینما و فیلم‌ها که در ادامه واکنش و انتقاد جدی سینماگران را نیز در پی داشت، دو سالی است که تلویزیون را در پخش برنامه‌های زنده‌ی اینچنین، محتاط‌تر کرده است. انتقادهای فیلم‌سازان و هنرمندان روی آنتن زنده، نیز دلیل دیگری بر این تصمیم‌گیری است.

ضمن اینکه حمله سایبری اخیر به برخی شبکه‌های رادیو و تلویزیونی هم می‌تواند علت دیگری برای این احتیاط و کاهش برنامه‌های زنده تلقی شود.

بر این اساس، شبکه سه در حالی همانند سال‌های گذشته برنامه سینمایی «هفت» را در ایام جشنواره روی آنتن می‌فرستد که علیرغم تلاش و تمایل سازندگان برای زنده پخش شدن این برنامه، «هفت» در جشنواره چهلم تولیدی خواهد بود.

محمدحسین لطیفی، مجری «هفت» پیشتر به ایسنا گفته بود که تلاش برای زنده بودن این برنامه در جریان جشنواره، اتفاق جذاب امسال خواهد بود اما شب گذشته اولین قسمت از این برنامه سینمایی، به صورت تولیدی روی آنتن رفت.

هرچند «هفت» مانند دیگر ویژه‌برنامه‌های سینمایی تلویزیون، در فاصله‌ی کمی از ضبط به پخش می‌رسد. همچنین این احتمال همچنان وجود دارد که «هفت» در روزهای پایانی جشنواره، به صورت زنده به روی آنتن برود.

شبکه چهار سیما ویژه‌برنامه «سینما ملت» با اجرای وحید رونقی را برای جشنواره فجر امسال در نظر گرفته که از ۱۲ بهمن هر شب ساعت ۲۳ به مدت ۱۱ شب، به پوشش این رویداد سینمایی می‌پردازد.

تهیه‌کننده «سینما ملت» احسان حسینی و سردبیر و کارگردان نیز سجاد مهرگان است. «سینما ملت» نیز یک برنامه تلویزیونی زنده نیست و به صورت تولیدی روی آنتن خواهد رفت.

شبکه نمایش نیز برنامه تولیدی «سینمایش» را با سازندگان جدید، از ۱۱ بهمن‌ ماه و همزمان با آغاز چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر تا شب پایانی جشنواره، هر شب ساعت ۲۱ به روی آنتن می‌برد.

پخش زنده مراسم اختتامیه در جشنواره‌های گذشته، در دستور کار این برنامه بوده است و حال باید دید برای اختتامیه امسال چه تدارکی دیده است.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی