آخرین اخبار

پلتفرم‌ها را به تبعیت از قوانین حمایت از کودکان وادار کنید

09:01:00 1400/11/12


به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، فرشاد مهدی‌پور با اشاره به وجود ۱۴ هزار رسانه رسمی در کشور که بخش قابل توجهی از آن‌ها یا برای مخاطبان کودک و نوجوان منتشر می‌شود و یا به موضوع کودکان اختصاص دارند، گفت: به‌طور خاص، طی چند سال گذشته تلاش‌های منسجم و گسترده‌ای از سوی رسانه‌ها در پرداختن به موضوع پاندومی کرونا و آسیب‌های روحی و جسمی که برای کودکان در پی دارد، صورت گرفته است.

معاون مطبوعاتی در همین رابطه افزود: علاوه بر این، در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز میزان قابل توجهی از محتواهای مناسب در حوزه کودک و نوجوان منتشر می‌شود که حمایت از انتشار آن‌ها یکی از سیاست‌های ما در موضوع شبکه‌های اجتماعی است، هرچند که ما هم مانند بسیاری از کشورها، در حوزه فضای مجازی با چالش‌هایی روبرو هستیم و به‌دلیل تحریم‌ها امکان برخورد و مواجهه مناسب با سوءاستفاده‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد را نداریم.

مهدی‌پور افزود: پیشنهاد ما به یونیسف و دیگر نهادهای بین‌المللی این است که به‌منظور حمایت و حفاظت بیشتر از کودکان، پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ را به تبعیت از قوانین ملی و بین‌المللی وادار کنند.

معاون مطبوعاتی خاطرنشان کرد: رسانه‌های کشور مشتاقانه به مسائل حوزه کودکان می‌پردازند و ما برای تشویق آن‌ها به حمایت از کودکان نوجوانان، با چالش زیادی مواجه نیستیم.

او در ادامه از اهتمام ویژه معاونت مطبوعاتی در حمایت از دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترکِ ویژه کودکان در ایران و برخی از دیگر کشورهای منطقه نظیر افغانستان، سوریه و یمن خبر داد و افزود: اگرچه در ایران هم مانند بسیاری از دیگر نقاط جهان، مشکلاتی در حوزه کودکان و نوجوانان وجود دارد اما کشور ما طی سال‌های اخیر دستاوردهای مهم و موثری در این زمینه داشته است که امیدوارم در جهت اطلاع‌رسانی و ترویج این دستاوردها نیز با ما همکاری کنید.

پلتفرم‌ها را به تبعیت از قوانین حمایت از کودکان وادار کنید

تلاش در جهت نشر گسترده محتواهای رسانه‌ای تولیدیِ یونیسف با درنظر گرفتن ملاحظات فرهنگی و مذهبی کشور، تشکیل کمیته ویژه برای تدوین اصول اخلاقی در حوزه رسانه و کودکان با حضور کارشناسان یونیسف، همکاری معاونت مطبوعاتی با یونیسف برای تدوین گزارش واقع‌بینانه از وضعیت کودکان در کشور، همکاری یونیسف با معاونت مطبوعاتی در ارائه تجارب جهانی در حوزه نظارت بر فعالیت رسانه‌ها در زمینه کودکان، حمایت از برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مشترک رسانه‌ای و... ازجمله محورهای مورد اشاره معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

در ادامه، «رابین ناندی»، نماینده یونیسف در ایران با اشاره به اهمیت همکاری رسانه‌های کشور با یونیسف و نقشی که معاونت مطبوعاتی می‌تواند در این زمینه ایفا کند، گفت: نحوه پوشش و مسئولیت‌پذیری رسانه‌ها در انتشار اخبار کودکان به‌ویژه در دوران شیوع کرونا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

همکاری معاونت مطبوعاتی در برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌ها و مسابقات رسانه‌ای ویژه کودکان، لزوم تشویق و قدردانی از رسانه‌هایی که ملاحظات خاص کودکان را در فعالیت‌های خود مدنظر قرار می‌دهند، همکاری در تعیین چارچوب‌های رسانه‌ای برای حفاظت از حقوق کودکان، ارائه محتواهای رسانه‌ای در زمینه خانواده و کودک برای انتشار در رسانه‌ها و...، ازجمله موارد مورد اشاره نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی ایران بود.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی