آخرین اخبار

سویه اُُمیکرون بر تماشاگران تئاتر تاثیر گذاشت ؟

09:00:55 1400/11/10


به گزارش ایسنا، هرچند سالن‌های تئاتر با بهبودی نسبی شرایط و گسترش واکسیناسیون همگانی با ظرفیت صدر درصدی به فعالیت خود ادامه می‌دهند ولی این نگرانی هست که سویه اُمیکرون کرونا مشکل دیگری برای خانواده تئاتر ایجاد کند.

با این همه بعضی از کارگردان‌ها از جمله امیر سپهر تقی لو، کارگردان نمایش «دریازدگی» معتقدند این سویه تاثیر چندانی بر کلیت مخاطبان تئاتر نگذاشته است.

تقی لو که پیش از این به عنوان دستیار، مجری طرح، تهیه کننده و ... با گروه‌های نمایشی متعددی همکاری داشته است، با اجرای نمایش «دریازدگی» اولین تجربه کارگردانی خود را پشت سر می‌گذارد.

او این روزها آخرین اجراهای این نمایش را در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌برد و در گفتگویی با ایسنا از وضعیت اجرای نمایش در این مقطع زمانی می‌گوید.

نمایشنامه «دریازدگی» نوشته عباس جمالی است که پیش از این با کارگردانی خود او و بازی بازیگرانی چون پانته‌آ بهرام، رضا بهبودی و ... روی صحنه رفته بود.

تقی لو درباره انتخاب این متن و نگرانی از بابت قیاس اجرای او با اولین اجرای این نمایشنامه توضیح می‌دهد: اول قرار بود نمایشنامه «پنج ثانیه برف» را کار کنم و حتی تمرین آن را هم آغاز کردیم ولی به دلایلی نشد که آن را اجرا کنیم. صادقانه بگویم در آغاز برای اجرای «دریازدگی» نگرانی داشتم ولی با خواندن متن متوجه شدم این نمایشنامه همچنان جای کار دارد و می‌توان با تغییراتی، اجرایی تازه و به روز از آن داشت و این چنین شد که این نمایشنامه در اجرای ما تغییرات بسیاری کرد. با اینکه خود من اجرای قبلی آن را ندیده‌ام ولی تماشاگرانی که هر دو اجرا را دیده‌اند، می‌گویند تفاوت بسیاری دارند.

سویه اُُمیکرون بر تماشاگران تئاتر تاثیر گذاشت ؟
امیر سپهر تقی لو


تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی