آخرین اخبار

از آماده شدن فیلم حجت قاسم زاده اصل تا خبرهایی از درب و شهرک

09:00:09 1400/11/07


فیلم «روز ششم» نخستین ساخته سینمایی حجت قاسم زاده اصل با تکمیل مراحل فنی آماده اکران می‌شود.

به گزارش ایسنا، «روز ششم» نخستین ساخته سینمایی حجت قاسم زاده اصل است که زمستان سال گذشته در تهران جلوی دوربین رفت. این فیلم بعد از گذشت یکسال با تکمیل مراحل فنی خود را آماده اکران می‌کند.

نسخه طولانی‌ای از این فیلم به جشنواره سال گذشته ارائه شده بود که برای اکران عمومی زیر نظر کارگردان کوتاه و در حدود صد دقیقه آماده پخش شده است.

مصطفی زمانی و بهاره افشاری نقش های اصلی «روز ششم» هستند و در کنار آنها بازیگرانی چون امیر جعفری، مهران احمدی، افشین هاشمی، همایون ارشادی، بهرام ابراهیمی، مهدی حسینی نیا و با حضور جمشید هاشم پور دیگر نقش‌های محوری این فیلم را برعهده دارند.

قاسم زاده «روز ششم» را براساس فیلمنامه‌ای به قلم خودش جلوی دوربین برده و در آن به روایت زندگی جوانی به نام احمد می‌پردازد که بعد از آزادی از زندان فقط 5 روز وقت دارد که جواب چند معما را پیدا کند، اگر او موفق به انجام این مهم نشود در روز ششم کشته می شود.

عواملی که در ساخت این فیلم مشارکت دارند عبارتند نویسنده و کارگردان: حجت قاسم زاده اصل، تهیه کننده: رحمان سیفی آزاد، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، مدیر صدا برداری: امیر نوبخت حقیقی، طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، دستیار اول کارگردان: حسین خضوعی، برنامه‌ریز: مجید فاضلی، منشی صحنه: لادن رحمتی، مدیر تولید: مجید کریمی، مدیر تدارکات: علی اسدی، فیلمبردار پشت صحنه: رضا وفایی نژاد، عکاس: محمدحسن هندی.

لوگوی فیلم سینمایی «دِرب» که توسط امیر صداقتی طراحی شده است، رونمایی شد. 

به گزارش روابط عمومی پروژه، در آستانه برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، لوگوی فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق که از 22 فیلم بخش مسابقه این رویداد سینمایی است، رونمایی شد. 

امیر صداقتی طراحی لوگوی این فیلم سینمایی را که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، برعهده داشته است. 

طراح لوگوی «دِرب» با اشاره به اینکه تلاش کرده است در این طراحی رها و آزاد بودن انسان را به تصویر بکشد، مطرح کرد: «راحت و روان بودن حرکت دست در طراحی لوگو کاملا لحاظ شده است و شاید بتوان گفت این لوگو با این فکر طراحی شده است که انسان باید از زندگی ماشینی دور شود و به اصل انسانیت بازگردد.» 

«دِرب» روایتگر مامور اداره برقی است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند.

هادی محقق، محمد اقبالی و... از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

عوامل «دِرب» عبارتند از نویسنده و کارگردان: هادی محقق، تهیه کننده: سیدرضا محقق، مدیر فیلمبرداری: منصور عبدرضائی، آهنگساز: محمد دارابی فر، مدیر صدابرداری و عکاس: امیرمهدی نوری، تدوین: فرشاد عباسی، صداگذاری: حسین قورچیان، طراح صحنه و لباس و مدیر تولید: عیسی خیبرمنش، اصلاح رنگ: سامان مجدوفایی، طراح پوستر: بابک یادگاریان و مدیر روابط‌عمومی: نغمه دانش آشتیانی با همراهی سپیده شریعت رضوی.

اهدای مدال ایسفا در سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «سایه»

انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره‌ جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه ‌«سایه» از فیلم برگزیده خود با اهدای مدال ایسفا تجلیل می‌کند.


به گزارش روابط عمومی و ارتباط با رسانه جشنواره ملی «سایه»، انجمن فیلم کوتاه ایران در سیزدهمین دوره‌ جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه ‌«سایه»، به انتخاب یک گروه از داوران خود مدال ایسفا را به یک فیلم اهدا می‌کند. 
سیزدهمین جشنواره‌ دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» در بخش رقابتی با موضوع «آزاد» در شاخه‌های داستانی، مستند و تجربی، پذیرای فیلم‌های دانشجویان از سراسر کشور است.

شرکت کنندگان برای ارسال آثار خود برای بخش کارگاهی تا ۲۰ بهمن ماه و برای ارسال آثار خود در بخش رقابتی تا ۳۰ بهمن ماه فرصت دارند.

همچنین، اولین کارگاه سیزدهمین دوره‌ جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه ‌«سایه» با عنوان «آنچه باید درباره‌ طرح‌نویسی بدانید» هفتم بهمن ماه با سخنرانی عطا مجابی مشاور بخش کارگاهی جشنواره سایه در دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای اطلاع از جزییات بیشتر و شرکت در جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «سایه» به سایت sayehfest.ir  مراجعه و فرم ثبت نامی در جشنواره را به دقت پر کرده و تمامی فیلدهای موردنظر را تکمیل کنند.

سیزدهمین دوره‌ جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه ‌«سایه» از اسفند ماه 1400 الی اردیبهشت 1401 به دبیری محمدحسین یاوری برگزار می‌شود.

رونمایی از تیزر فیلم سینمایی " شهرک "

تیزر فیلم سینمایی " شهرک " به کارگردانی علی حضرتی و تهیه کنندگی علی سرتیپی منتشر شد.



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی