آخرین اخبار

نمایش قدرتمند «ثور» در گیشه سینماهای جهان

11:45:50 1392/08/13


فیلم «ثور» در اولین هفته نمایش در سینماهای جهان به فروش چشمگیر 109 میلیون دلار دست یافت.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «ثور، دنیای تاریک» محصول استودیو والت دیسنی در اکران آغازین خود در سینماهای جهان نمایشی قدرتمند ارائه کرد و توانست در سینماهای 36 کشور جهان به فروش 109.4 میلیون دلار دست یابد.

 

قسمت جدید فیلم ابر قهرمانی «ثور» با بازی «کریس همسورث» و «تام هیلستون» در تمام کشورهایی که به روی پرده رفت در صدر جدول فروش سینما قرار گرفت، به طوریکه 13.4 میلیون دلار در انگلیس، 9.4 میلیون دلار در فرانسه‌، 8.2 میلیون دلار در مکزیک و بیش از هشت میلیون دلار در سینماهای برزیل فروش داشت.

 

در میان کشورهای آسیایی کره‌جنوبی با فروش 7.6 میلیون دلاری فیلم «ثور» پیشتاز است و پس از آن فیلیپین،‌ تایوان‌، مالزی و سنگاپور فروش خوبی را برای این فیلم ابر قهرمانی رقم زدند.

 

فیلم «ثور، دنیای تاریک» از هشتم نوامبر در چین‌، چهارده نوامبر در آرژانتین‌، 20 نوامبر در ایتالیا و از اول فوریه سال آینده میلادی در سینماهای ژاپن اکران خود را آغاز می‌کند.

 

فیلم «جاذبه» به کارگردانی «آلفونسو کواران» با بازی «جورج کلونی» و «ساندرا بولاک» که پیش از این برای چهار هفته پیایی در صدر جدول فروش سینماهای جهان قرار داشت، این هفته با اضافه کردن 27 میلیون دلار از محل 5270 سالن سینمایی 55 کشور جهان فروش خارجی خود را به رقم بیش از 207 میلیون دلار رساند تا مجموع فروش جهانی خود را به 426 میلیون دلار ارتقاء دهد.

 

این تریلر فضایی در دومین هفته نمایش خود در سینماهای فرانسه از 491 سالن سینمای این کشور به فروش 27.1 میلیون دلاری رسید و در کره‌جنوبی نیز در سومین هفته نمایش مجموع فروش خود را به بیش از 20 میلیون دلار رساند.

 

فیلم «استالینگراد» - نماینده سینمای روسیه در اسکار 2014 - نیز توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم روسی تاریخ سینمای چین را با فروش آغازین 8.3 میلیون دلار از 7136 سالن سینمای این کشور بدست آورد.

 

فیلم «کاپیتان فیلیپس» با بازی «تام هنکس» 10 میلیون دیگر از بیش از سه هزار سالن سینمای 49 کشور جهان مجموع فروش خارجی خود را به 43.4 میلیون دلار رساند.



.


ایسنا

عناوین تصادفی