آخرین اخبار

فروش سینمای آمریکا در ۲۰۲۱ چگونه بود؟

09:02:22 1400/10/08


به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، بر اساس برآورد اولیه منتشر شده از سوی کمپانی «Comscoe» که در زمینه تحلیل مالی بازار صنعت سرگرمی فعال است، فروش سالانه سینمای آمریکا تا آخرین روزهای دسامبر جاری به مجموع ۴.۴ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۹ و پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا همچنان با کاهش ۶۱ درصدی رو به رو است. 

آمار نهایی گیشه آمریکا در سال ۲۰۲۱ در چند روز مانده به پایان سال میلادی باز هم دستخوش تغییر خواهد شد اما رشد سریع افزایش آمار مبتلایان به سویه اُمیکرون ویروس کرونا می تواند با کاهش مخاطبان همراه باشد. 

با وجود این که فروش سینمای آمریکا در سال ۲۰۲۱ با فیلم‌هایی ابرقهرمانی چون «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، «بیوه سیاه» و قسمت جدید «انتقام‌جویان» با افزایش ۹۱ درصدی نسبت به ۲۰۲۰ (اوج همه‌گیری کرونا) همراه بوده است اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به آمارهای مربوط به دوران پیش از کرونا دارد. در سال ۲۰۲۰ و در حالی که سینماها در اغلب مواقع تعطیل بودند و استودیوهای فیلمسازی آثار مهم خود را از برنامه اکران خارج کردند، گیشه سینمای آمریکا در نهایت فروش ۲.۲ میلیارد دلاری را رقم زد. 

در سال ۲۰۱۹ به لطف فروش فیلم‌هایی چون «انتقام جویان: آخر بازی»، «شیرشاه»، «داستان اسباب‌بازی ۴» درنهایت گیشه چشمگیر ۱۱.۳۹ میلیارد دلاری در آمریکا کسب شده بود. 

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» با فروش ۴۶۷ میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا در ۲۰۲۱ بود و پس از آن فیلم‌های «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» (۲۲۴ میلیون دلار)، «ونوم بگذارید کارنج بیاید» (۲۱۲ میلیون دلار) و «بیوه سیاه» (۱۸۳ میلیون دلار) قرار گرفتند. 

فیلم‌های «داستان وست ساید» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ» و «آخرین دوئل» از «ریدلی اسکات» نیز به ترتیب تاکنون تنها به فروش ۲۳ و ۱۰ میلیون دلاری دست یافته‌اند.

«زمانی برای مُردن نیست» جدیدترین قسمت از سری «جیمز باند» با ۱۶۰ میلیون دلار، «سریع و خشن ۹» با ۱۷۳ میلیون دلار و قسمت دوم فیلم ترسناک «یک مکان آرام» نیز با ۱۶۰ میلیون دلار، از جمله دیگر آثار موفق در گیشه آمریکا در سال ۲۰۲۱ بودند. 

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی