آخرین اخبار

روایت در سکوت برف از یک پزشک و حادثه‌ای تلخ

09:01:17 1400/10/06


به گزارش ایسنا، سعید نوایی- تهیه کننده مستند «در سکوت برف» درباره ویژگی‌های این فیلم و چگونگی ساخت آن گفت: این مستند، برشی کوتاه از زندگی مرحوم دکتر سید مصطفی فاطمی است که روز پنجم دی‌ماه سال ۱۳۹۹ در حادثه ریزش بهمن در ارتفاعات آهار جان خود را از دست داد. در این فیلم بخش‌های گوناگون زندگی حرفه‌ای دکتر فاطمی از زبان همراهان وی در دوره‌های مختلف روایت می‌شود، ضمن اینکه به شرح اتفاقات روز حادثه از زبان تیم نجات و کوهنوردان همراه وی نیز پرداخته شده است. 

وی ادامه داد: شخصیت دکتر فاطمی و فقدان یکی از مفاخر علمی و پزشکی کشور در آن حادثه، باعث شد طرح ساخت این فیلم مستند در دستور کار قرار گیرد و در راستای حفظ نام و یاد چنین افرادی قدم برداریم.

سید مصطفی فاطمی دندانپزشک و متخصص مواد دندانی بود که در اوایل دهه ۸۰ سردبیر خبرگزاری ایسنا بود. او که عضو هیات علمی جهاددانشگاهی و مدتی رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران هم بود، در سال های اخیر با عضویت در باشگاه کوهنوردی تهران صعودهای زیادی را انجام داد.

روز جمعه ۵ دی‌ماه ۱۳۹۹، بر اساس برنامه تقویم ورزشی باشگاه کوهنوردی تهران صعود تیم ۲۱ نفره این باشگاه به قله قلعه‌دختر از روستای آهار آغاز شد، اما متاسفانه گروه در مسیر صعود حدود ساعت ۱۲:۳۰ گرفتار بهمنی سهمگین شد که با توجه به وسعت زیاد بهمن، تقریبا تمام تیم را درگیر کرد و منجر به مدفون شدن تعدادی از اعضای تیم در برف شد.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی