آخرین اخبار

خبرهایی برای بازیگران فعال در استان‌ها

09:01:25 1400/09/24


هوشمند هنرکار درباره عضویت بازیگران استان‌ها در این انجمن به ایسنا گفت: از آنجاکه انجمن صنفی بازیگران تئاتر یک انجمن سراسری است، پس لازم است بازیگران در سراسر کشور عضو آن شوند چراکه به این شکل، تشکل ما قدرتمندتر می‌شود. اما مشکلات و محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم.

او ادامه داد: طبیعتا حضور بازیگران استان‌ها در مجامع عمومی که در تهران برگزار می‌شود، راحت نیست و باید برای رفت و آمد اعضا فکری شود. 
هنرکار در عین حال خبر داد که آیین‌نامه راه‌اندازی شعب انجمن در استان‌های مختلف در حال نگارش است.
او در این زمینه توضیح داد: از اول بنای ما بر این بوده که شعب استان‌ها را راه‌اندازی کنیم . البته انجام این کار، نیازمند تغییراتی در اساسنامه است. 
او در پاسخ به اینکه برای راه‌اندازی شعب استان‌ها چه ملاک‌هایی وجود دارد؟ توضیح داد: در وهله اول، این موضوع وابسته به علاقه‌مندی هر استان است. ضمن اینکه باید بازیگران فعال آن استان به حد نصابی رسیده باشند که بتوان شعبه انجمن صنفی بازیگران را راه‌اندازی کرد.
در هر حال هدف این است که در مراکز استان‌ها، دفتری تاسیس کنیم که انجام این کار زمان‌بر است ولی مسلما با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات، آیین‌نامه راه‌اندازی شعب استان‌ها حتما تنظیم خواهد شد.
این بازیگر یادآوری کرد: پیش از این فعالیت انجمن‌های هنری زیر پوشش خانه تئاتر بیشتر جنبه فرهنگی داشت با همه اینها تلاش می‌شد محدودیت‌ها را کنار بزنیم و فعالیت‌های صنفی هم داشته باشیم ولی در شکل جدید که انجمن‌ها زیر پوشش وزارت کار قرار گرفته‌اند، طبیعتا به سمت انجمن‌های صنفی سراسری واقعی حرکت می‌کنیم که یکی از ارکان سراسری بودن آن، عضویت فعالان استان‌هاست.
پیش از این هم ایرج راد، رییس این انجمن به ایسنا گفته بود تنها کسانی می‌توانند عضو انجمن صنفی بازیگران شوند که در استخدام کشوری نباشند و فعالیت هنری، منبع درآمدشان باشد.
همچنین روابط عمومی انجمن صنفی بازیگران تئاتر اعلام کرده که جلسه اخیر این انجمن مصوباتی داشته که بدین شرح است:
حق عضویت اعضا در  سال ۱۴۰۰ بخشیده شده و دریافت نمی‌شود .
حق عضویت برای سال ۱۴۰۱ مبلغ  ۱۰۰۰۰۰۰ ریال برابر با ۱۰۰ هزار تومان تعین شده و زمان پرداخت حق عضویت‌ها از اول  فروردین تا آخر خرداد ماه است .
تقاضای عضویت  از اول دی ماه تا پایان اسفند ماه از طریق سایت خانه تئاتر دریافت می‌شود و پرینت آن برای بررسی در اختیار هیئت مدیره قرار می‌گیرد .

 پاسخ به درخواست‌های عضویت  از ۱۵ اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.
متقاضیان ۵۰ هزار تومان برای بررسی پرونده پرداخت می‌کنند .
اعضای جدید باید  مبلغ ۱۰۰ هزار تومان ورودیه به اضافه ۱۰۰ هزار تومان حق عضویت پرداخت کنند .
شماره حساب انجمن صنفی سراسری بازیگران تئاتر بزودی اعلام خواهد شد.
انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی